понеделник, 16 февруари 2015 г.

Има ли връзка с вярата ни и подсказва ли ни нещо с това ,което се случва по тялото на човек?

Предпазване от джинове. Джиновете могат да ни виждат, а ние не можем, затова Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, ни е научил на начините за защита от тяхното зло.
Упование на Всевишният Аллах и четене на сури от Свещения Коран (например, сури 113 и 114) се отнасят към тези начини.
Също така и трябва да се четат и следните айети:
И кажи: “Повелителю мой! Пази ме от подстрекателствата на шейтаните! И ме пази, Повелители мой, да не ме спохождат!”
/23:97-98/
Преди влизане в дома, преди храна, съпружеска близост, и др. мюсюлманина казва “бисмиллях” (в името на Аллах), за да не могат джиновете да влязат в жилището, да се хранят и пият заедно с човека, да се месят в интимния живот на човека.
Споменаването на Аллах преди сваляне на дрехите, влизането в тоалетна няма да позволи на джина да види интимните части от тялото и да им нанесе вреда.
Силата на вярата може да предотврати злото, излизащо от джиновете.
Четенето на айет “ал-Кюрси” на арабски от Свещения Коран (2:255) – в това има надеждна защита от джинове.
За това узнаваме от история свързана с Абу Хурейра, един от сподвижниците на Пророкът салляллаху алейхи ве селлем.
От Абу Хурейра радияллаху анху, се предава: “[Веднъж] Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, ми поръча да пазя събрания в Рамадан зекят.
След известно време при мен дойде някакъв човек, който започна с шепи да си събира храна. Аз го хванах и казах:
“Наистина, ще те заведа при Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем!”
Той каза: “Наистина, аз се нуждая, имам много деца, и изпитвам крайна нужда!”
И аз го пуснах, а на сутринта Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, ме попита:
“О, Абу Хурейра! Какво правеше вчера твоя пленник?”
Аз отговорих: “О, Пратенико на Аллах! Той ми се оплака, че има нужда, и че има много деца, а аз го съжалих и го пуснах.”
Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, каза:
“Наистина, той те е излъгал, и пак ще се върне.”
По този начин аз предварително узнах, че той ще се върне, тъй като Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, каза:
“Наистина, той пак ще се върне”, и аз го очаквах.
След известно време той наистина дойде и пак започна с шепи да си събира храна, а аз го хванах и казах:
“Наистина, ще те заведа при Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем!”
Той каза: “Пусни ме, наистина аз се нуждая, имам много деца, и изпитвам крайна нужда и повече няма да се върна!”
И аз го съжалих и го пуснах, а на сутринта Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, ме попита:
“О, Абу Хурейра! Какво правеше вчера твоя пленник?”
Аз отговорих: “О, Пратенико на Аллах! Той ми се оплака, че има нужда, и че има много деца, а аз го съжалих и го пуснах.”
Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, каза:
“Наистина, той те е излъгал, и пак ще се върне.”
И аз започнах да очаквам неговото трето появяване, и когато той дойде отново започна да си събира храна с шепи, а аз го хванах и казах:
“Сега вече аз наистина ще те заведа при Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, защото за трети път казваш, че няма да се върнеш, а все се връщаш!”
Тогава този човек каза:
“Пусни ме, а за това, ще те науча на такива слова, които Аллах ще стори полезни за теб!” Аз попитах: “А, какви са тези слова?” Той каза: “Когато лягаш да спиш, чети айет ал-Кюрси:
Аллах! Няма друг достоен за поклонение, освен Него Вечноживия, Вездесъщия!
Не Го обзема нито дрямка, нито сън.
Негово е онова, което е на небесата и което е на земята.
Кой ще се застъпи пред Него, освен с Неговото позволение?
Той знае какво е било преди тях и какво ще бъде след тях.
От Неговото знание постигат само онова, което Той пожелае.
Неговият Престол вмества и небесата, и земята, и не Му е трудно да ги съхрани.
Той е Всевишния, Превеликия.
/2:255/
и ако ти започнеш да правиш това, с теб винаги ще се намира хранител от Всевишният Аллах, а шейтан няма да те доближи до сутринта!”, - и аз го пуснах, а на сутринта Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, ме попита:
“О, Абу Хурейра! Какво правеше вчера твоя пленник?”
Аз отговорих: “О, Пратенико на Аллах! Той ми каза, че ще ме научи на такива слова, които Аллах ще стори полезни за мен, и аз го пуснах”. Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, попита:
“А, що за слова са това?” Аз отговорих: “Той ми каза:
“Когато си лягаш да спиш, прочети айет ал-Кюрси от начало до край, и още ми каза:
“С теб винаги ще се намира хранител от Всевишният Аллах, а шейтан няма да те доближи до сутринта!”
След като ме изслуша, Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, каза:
“Той, действително ти е казал истината, независимо, че той е отявлен лъжец!
А известно ли ти е, кой е говорил с теб през тези три нощи, о, Абу Хурейра?”
Аз казах: “Не.” [Тогава] Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, каза:
“Това е бил шейтана.”
//Този хадис е достоверен сахих и е сведен от ал-Бухари./
Още Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Не превръщайте своите домове в гробища, тъй като шейтан бяга от дом, където се чете сура ал-Бакара.”
/Този хадис е достоверен сахих и е сведен от Муслим./
Тези айети (на арабски език) и слова на Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, ни показват, как да се предпазим от джиновете. Ислямът е обучил мюсюлманите да общуват с всички творения на Всевишният Аллах, не само с джиновете.
Истинският мюсюлманин не трябва да се страхува от шейтана или от останалите джинове, тъй като Исляма е разказал за тях, както и е споменал начините за защита от тях. Светът на джиновете е зловещ, но и интригуващ.
Когато ние имаме знание за него, то може да си обясним много аномалии, които ни вълнуват, и да не изпадаме в ужасни крайности.
А кое може да бъде по-ужасно, освен не поклонение на Всевишният Аллах? Изучавайки таухид, ние се ограждаме от скритите съюзници на шейтана:
Наистина той и неговият род ви вижда, оттам откъдето вие не ги виждате.
Ние сторихме шейтаните покровители и помощници на онези, които не вярват.
/7:27//
Край на цитата от книгата “Алему ал-джинн – Света на джиновете” стр. 7-9/
Лечение и защита от магия, уроки и зли очи Джабир радияллаху анху, е предал:
“Когато попитали Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, за премахването на магия посредством друго чародейство, и той казал:
“Това са деяния на шейтана!”
/Този хадис е сведен от Ахмед 3/294, Абу Дауд 3868.
Достоверността на хадиса са потвърдили имам Ибн Муфлих, шейх Мухаммед Ибн Абд ал-Ваххаб и Абд ал-Кадир ал-Арнаут.
Ибн ал-Кайим е казал:
“Премахването на магия от онзи, комуто е сторена бива два вида.
Първият:
с аналогична магия, и това е от деянията на шейтана, защото с това, както премахващия магията, така и онзи, върху когото тя е сторена се приближават към шейтана посредством онова, което той обича.
Вторият:
премахването на магия със заклинания (специални молитви дуа), обръщане към Аллах с молби дуа и т.н. това е позволено.” Виж. “Заад ал-маад” 4/124.
Молба дуа към Всевишният Аллах Всевишният Аллах е казал:
Кой откликва на бедстващия, ако Го позове, и премахва злото, и ви сторва наследници на земята? И така, има ли друг бог, освен Аллах? Ала вие рядко се поучавате!
/27:62/
Позволеното заклинание (рукъия) Хафиз Ибн Хаджар е написал:
“Учените са единодушни, че заклинанията (рукъия) са позволени при спазването на три условия:
1. Ако заклинанията (рукъия) са слова на Всевишният Аллах от Свещения Коран, Неговите имена или качества (сифаат);
2. Ако заклинанията (рукъия) са изговарят на арабски език или на език, чиито смисъл е ясен;
3.При наличие на убеденост, че заклинанията (рукъия) сами по себе си не носят полза, освен по волята на Аллах и ако Той пожелае това!”
Виж “Фатх ал-Бари” 10/206.
Най-доброто от заклинанията (рукъия) се явява Свещения Коран-Книгата на Всемогъщия Аллах!
Всевишният Аллах е казал:
Ние низпославаме в Корана това, което е изцеление и милост за правоверните, а на угнетителите той надбавя само загуба.
/17:82/
Абу Саид ал-Худри е предал:
“Веднъж, когато бяхме на поход и се установихме в една долина, при нас дойде една робиня и каза:
“Вожда на едно селище бе ухапан от змия, а нашите мъже отсъстват.
Може ли някой от вас да прочете заклинание (рукъия)?”
С нея тръгна един мъж, който не бе известен сред нас със своите знания за заклинанията (рукъия).
Той прочел заклинание (рукъия), и вожда оздравял.
След това той заповядал да дадат на прочелия заклинанието (рукъия) тридесет овце и ни напои с мляко.
След като мъжа се завърна при нас, ние го попитахме:
“Ти прочете разрешено заклинание (рукъия) или му прочете заклинание от времената на невежеството джахилия (както във времето на невежеството преди Исляма)?”
Той каза: “Аз прочетох като заклинание (рукъия) , единствено и само Умм ал-Китаб (сура “ал-Фатиха”).
Тогава ние казахме: “Не правете нищо, докато не отидем при Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и не го попитаме”.
Когато пристигнахме в Медина, и разказахме това на Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и той каза:
“Какво го е накарало да знае, че тя
(сура ал-Фатиха) се явява заклинание?"
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 5404 и Муслим 2201.
Айша радияллаху анха, е предала, че веднъж Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, влязъл при нея, когато една жена я е лекувала, четейки заклинание, и тогава той салляллаху алейхи ве селлем, казал:
“Лекувай я с Книгата на Аллах”.
Виж. “ас-Силсиля ас-сахиха” 1931.
Ибн ал-Кайим е казал:
“Коранът–това е съвършеното лекарство за всички болести на душата и тялото, болестите на земния и отвъдния живот.
Да се постигне изцелението посредством заклинанието обаче не се отдава на всеки.
Ако болният умело е лекуван чрез заклинания (от Корана), като го обърне против болестта с твърдата убеденост и вярата, с пълното съгласие и увереност, като изпълнява всички изисквания на заклинанието(рукъия), то тогава болестта никога не ще му се съпротивлява.
Та и как може някаква си болест да противостои на Словото от Повелителя на земята и небесата, което ако бе низпослано на планините те биха рухнали и биха се превърнали в пух и прах, а ако Словото бе низпослано на земята, тя би се разцепила!
В Свещения Коран се съдържа указание за лечение и причината на всички болести на душата и тялото, а така също и защита от тях за онези, които Всевишният Аллах е дарил със знание и разбиране на Неговата Книга…Всевишният Аллах е казал:
Не им ли бе достатъчно, че ти низпослахме Книгата, която се чете пред тях?
/29:51/.
Който не бъде излекуван от Свещения Коран, той няма да бъде излекуван от Аллах, а на комуто не е достатъчен Свещения Коран, то Аллах няма да му даде Своята доста достатъчност!”
Виж “Заад ал-маад” и “ат-Тибб ан-набауи” 253.
Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, не е отделял определена сура и някои айети, а е споменал Книгата на Аллах като цяло, от което става ясно, че Свещения Коран като цяло се явява лечение.
От многовековната практика е известно, че посредством четенето на айети от Свещения Коран се отдава да се премахне магията, да се излекуват психическите заболявания, уроки и злите очи, но също така и най-различни органични заболявания.
Унищожаване на магията Шейх Ибн ал-Кайим е казал:
“Да се открие и да се унищожи злото от магията е най-доброто изцеление от чародейството.
Достоверно се съобщава от Пратеника на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, че той е попитал своя Повелител за това и Всевишният Аллах му е указал местонахождението на магията, която е била в кладенеца.
След като я изкарали от кладенеца, магията била премахната от Пророка салляллаху алейхи ве селлем.
Същото се отнася и за извличането на магията от стомаха приета с храна.
Виж “Заад ал-маад” 3/104. не е лесно да се намери магията, тя може да изглежда по най-различен начин.
Тя бива във вид на свързани възли като връв, или някакви непонятни медни жици с гайки и още нещо.
Следва да се отправя дуа към Всевишния Аллах, за да бъде открито местонахождението на магията или чародейството.
Имаше един случай, когато един мой много близък брат намери магия в собствената си възглавница.
А между другото един от най-разпространените методи на магия се явява поемането й чрез храна, за което е споменал Ибн ал-Кайим, много често тя попада в стомаха с храната.
Според признанието на някои жени е известно, че порочните жени добавят в храната кръв от месечния менструален цикъл, за да привлекат и очароват някой мъж.
Който се уповава по подобаващ начин на Аллах и прибягва за помощ само и единствено към Него Един е Той и няма съдружници, то тогава Всевишният Аллах ще го защити от магията, от уроки, зли очи и от злите помисли на шейтаните и неверниците кяфири!
Кръвопускане (хиджама) Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Най-доброто лечебно средство за вас е кръвопускането (хиджама).”
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 5696, Муслим 1577./
Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, също така е казал:
“Този, който извърши кръвопускането (хиджама) на седемнадесето, деветнадесето или двадесет и първо число (от лунния месец) за него това ще бъде изцеление от всички болести!”
/Този хадис е сведен от Абу Дауд 3861, ал-Хаким 4/210.
Достоверността на хадиса са потвърдили имам ал-Хаким, аз-Захаби, ал-Ираки и ал-Албани. Шейх Ибн ал-Кайим е казал:
“Извършването на кръвопускането (хиджама) върху тази част от тялото, където е поразена от магия, се явява едно от най-ефективните лечения, ако кръвопускането е сторено правилно.”
Виж “Заад ал-маад” 4/125-126.
Черното семе (Хаббат ас-сауада)
От Абу Хурейра и Айша се съобщава, че Пророка салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Лекувайте се с хаббат ас-сауда, защото в него има изцеление от всички болести, освен смъртта!”
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 5687, Муслим 2215./
Водата Зем-зем
От Джабир се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Водата зем-зем – (представлява) това, за което я пият!”
/Този хадис е сведен от Ахмед 3/357, Ибн Маджа 3062.
Достоверността на този хадис са потвърдили имам Суфян Ибн Уяйна, Хафиз ал-Мунзири, Хафиз ад-Думяти, шейх Ибн ал-Кайим, имам ас-Суюти и шейх ал-Албани./
От Ибн Аббас се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Най-добрата вода върху повърхността на земята, това е водата Зем-зем!
Наистина, тя се явява храна и изцеление от болестите!”
/Този хадис е сведен от ат-Табарани. ад-Дия ал-Макдиси.
Хадисът е достоверен сахих.
Виж “ас-Силсиля ас-сахиха” 1056/
Медът
Всевишният Аллах е казал:
И внуши твоят Повелител на пчелите:
“Издигнете си жилища сред планините и по дърветата, и в онова, което [хората] градят!
После яжте от всички плодове и следвайте пътищата на вашия Повелител, които са достъпни [за вас]!”
Излиза от стомаха им питие с различен цвят. В него има изцеление за хората.
В това има знамение за хора премислящи.
/16:68-69/
От Ибн Месуд се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Лекувайте се с две изцеляващи неща:
мед и Коран!”
/Този хадис е сведен от Ибн Маджа 2452, ал-Хаким 4/200.
Достоверността на хадиса е потвърдили и Хафиз ал-Бусейри./
Четене на айет ал-Курсий
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
„Този, който е прочел айет “ал-Курсий”след задължителната молитва намаз, ще бъде под защитата на Аллах до следващата (задължителна) молитва намаз.”
/Този хадис е сведен от ат-Табарани в “ал-Кабир”.
Хафиз ал-Мунзири и ал-Хайсами смятат иснада на този хадис за надежден хасан, и с него са се съгласили шейх Абд ал-Кадир ал-Арнаут и Шуайб ал-Арнаут.
Виж См. “Маджма’у аз-зауаид” 2/148 и “Тахридж Заад ал-маад” 1/164./
Съобщава се, че веднъж, когато Абу Хурейра радияллаху анху, охранявал събрания зекят, хванал крадец, който му казал:
“Пусни ме, и аз ще те науча на такива слова, които Аллах ще стори полезни за теб!”
Абу Хурейра попитал:
“Що за слова са това? Онзи му казал: “Когато легнеш да спиш, прочети “айет ал-Курсий” от начало до край, и с теб винаги ще се намира хранител от Аллах, а шейтан не ще те доближи до сутринта!”
След тази случка Абу Хурейра разказал за това на Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и той казал:
„Той действително ти е казал истината, независимо че е отявлен лъжец!” След което Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, съобщил на Абу Хурейра, че това е бил самият шейтан в облика на човек.
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 2311./
Също така в хадис от Убай Ибн Кааб се съобщава, че веднъж запасите от неговите фурми са намалели, и изведнъж през нощта той решил да ги наобиколи.
Докато ги наглеждал той видял някой приличащ на пълнолетен юноша, с който се поздравил и го попитал:
“Какво си ти, джин или човек?!”
Юношата му отговорил:
“Джин”. Убай му казал:
“Протегни ми ръката си!”.
Когато той му подал ръката си, видял, че ръката му е подобна на кучешка лапа с козина на куче.
Убай го попитал:
“Така ли са създадени джиновете?!”
Той му отвърнал:
“Джиновете знаят, че сред тях няма по-силен от мен”.
Убай попитал:
“Какво те е довело насам?”
Той му отговорил:
“До нас достигна(информацията), че ти обичаш да даваш милостинята садака, затова дойдохме, за да ти отнемем препитанието”. Убай попитал:
“Какво ни защитава от вас?”
Джинът отговорил:
“Айет ал-Курсий от сура “ал-Бакара”.
Който прочете този айет сутрин, то той ще бъде защитен от нас до вечерта, а този, който го прочете вечерта, ще бъде защитен от нас до сутринта”.
Когато се развиделило, Убай отишъл при Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и му разказал всичко, и Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, му казал:
“Той ти е казал истината, въпреки че той е скверен!”
/Този хадис е сведен от ан-Насаи в “ас-Сунан ал-Кубра” 6/239, ат-Табарани в “ал-Кабир” 541, Ибн Хиббан 784.
Хафиз ал-Хайсами посочил, че всички разказвачи на хадиса са надеждни хасан. Хафиз ал-Мунзири е определил иснада на този хадис като добър, а шейх ал-Албани е определил този хадис като достоверен сахих. Виж “Маджма'у аз-зауаид” 17012, “Сахих ат-таргиб” 662./ Али Ибн Абу Талиб радияллаху анху, е казал:
“Не съм видял никой от тези, които са приели Исляма,и който е разумен, когато ляга да спи, да не прочете айет “ал-Курсий.”
/Сведено от Ибн Абу Дауд.
Хафиз Ибн Хаджар е определил иснада за надежден хасан.
Виж “ал-Футухат ар-раббания” 3/171.

Няма коментари:

Публикуване на коментар