петък, 13 февруари 2015 г.

Когато се извършва намаз с джемаат разрешено ли е на тези, които са зад имама да четат или само трябва да слушат без да повтарят /за първи и втори рекят/?

Относно въпроса за човек когато е зад имам и намаза се води на глас дали и джемаата трябва да чете фатиха, между учените има разногласие.
За да се избегне разногласието по-добре е след като имама прочете фатиха, всеки от джемаата да я прочете.
Съгласно учените, които казват, че фатиха трябва да се чете намаза без фатиха е невалиден.
 Те се основават на хадиса от
 „Извършвахме намаз зад Пратеника на Аллах ( с.а.с.)
Пратеника пожела да чете Коран, но се затрудняваше.
След като намаза приключи, той се обърна към нас и каза:
 „Вероятно и вие четете зад имама си? ”
Да, набързо, о, Пратенико на Аллах, казахме ние.
Той каза: „Четете само Фатиха-тул китаб, защото няма намаз, този който не чете фатиха.”
 /Абу дауд, Тирмизи и др./
Ако имама отиде на руку, четенето на фатиха отпада, защото четенето и е задължително по време на къям.
Относно намаза, който не се води на глас от имама между учените няма разногласие, становището е, че всеки задължително трябва да чете фатиха.
 Убада  Ас-Самит (р.а.) който е казал :

Няма коментари:

Публикуване на коментар