четвъртък, 1 декември 2016 г.

Кой ще влезе Първи в Рая?

От Анас Ибн Малик (p.a.), се предава, че Пратеникът на Аллах(c.a.c.) , е казал:

 “В Деня на Въскресението аз ще отида към вратата на Дженнета и ще [поискам] да я отворят,  и ангелът , охраняващ тази врата ще попита:

 “Кой си ти?”.

 Аз ще отговоря: “Аз съм Мухаммед”.

 Тогава ангелът ще каже:

 “На мен ми беше заповядано да не отварям вратата на никого преди теб”.

 /Този хадис е достоверен сахих и е сведен от Ахмед 3/163 и Муслим 333/197./

 “В хадис от сведен от Абу Дауд, се казва следното:

Пратеникът на Аллах(c.a.c.) , е казал: “[Ангелът ]Джебраил се яви пред мен, хвана ме за ръката и ме поведе към вратите на Дженнета, и ми каза:

 “Това са тези врати, през които ще влиза твоята общност Умма”.

 [Тогава] Абу Бакр Ас-Сиддик (p.a.) , казал:

 “О, Пратенико на Аллах!

 Колко ми е мъчно, че не съм бил там с теб.”

 А Пратеникът на Аллах (c.a.c.),казал:

 “О, Абу Бакр!

 Ти ще си първият от моята общност Умма, влязъл през тези врати ”.

 И така от хадисите е видно, че първият, който ще влезе в Дженнета ще е Пратеникът на Аллах(c.a.c.) , след това пророците на Всевишният Аллах, и след това Абу Бакр ас-Сиддик (p.a.).

 
 /Край на цитата от книгата “Минна ал-Мун‘им фи Шарх Сахих Муслим” т. 4, стр. 322./

Няма коментари:

Публикуване на коментар