неделя, 4 декември 2016 г.

ВСИЧКИ КАЧЕСТВА НА АЛЛÂХ СА СЪВЪРШЕННИ


  Всики качества на Aллâх Te^âлâ са безначални и безкрайни , щом същността на Aллâх Te^âлâ е безначална зачи Той няма качество което се е появило след това, тоест няма качесво което да има начало. Качествата на създанията са създадени, появили са се след това, тоест качествата на създадените имат начало също както същността им. Затова тези качества на създани...ята могат да се променят ,обновяват и усъвършенстват.

Знанието на Aллâх Te^âлâ по никъкъв начин не се обновява. Aллâх е създал всичко със своето Безначално Знание, Безначално Могъщество и Безначална Воля. Aллâх Te^âлâ обхваща със своето Безначално Знание, миналото ,сегашното и настоящото време.



Aллâх Te^âлâ в сурата "Мухаммед" Ая 31 казва:



﴿ وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ ﴾



Което значи: "И ще ви подложим на изпитание, докато отличим сред вас борещите се по пътя на Аллах и търпеливите, и разкрием вестите за вас."

Това изобщо не значи че Aллâх ще ги подложи на изпитание за да узнае за тях , защото Aллâх знае всяко нещо, значението на аята е че те ще бъдат подложени на изпитание докато се отличат между създанията и създанията узнаят кои са търпеливите и борещите се.

Който казва че знанието на Aллâх се обновява и че с течение на времето Той научава нови неща, той става неверник.



Aллâх Te^âлâ има съвършени качества, не допустимо и немислимо е Той да има недостатък, слабо и несъвършено качество

Aллâх Te^âлâ в сурата "Ел-Е^рâф" Ая 180 казва:



﴿ وَلِلَّهِ الأَسْمَاءُ الْحُسْنَى ﴾



Което значи: "Най съвършените Имена са Имената на Aллâх."

Aллâх Te^âлâ в сурата "Ен-Нахл" Ая 60 казва:



﴿ وَلِلَّهِ الْمَثَلُ الأَعْلَى ﴾



Което значи: "Най висшите качества са качествата на Aллâх."

Aллâх Te^âлâ е пречист от органи, посоки и е пречист от качества който претежават създанията.

Ето това казват Ислямските учени по тази тема. Защото е недопустимо и немислимо Aллâх да има органи.

Aллâх Te^âлâ в сурата "Еш-Шура" Ая 11 казва:



﴿ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ﴾



Което значи: "Aллâх не прилича на нищо от създадените".





Aллâх Te^âлâ в сурата "Ихлас" Ая-4 казва:



﴿ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴾

Което значи: "Той няма себеподобен"

Според значениата на айте ясно се разбира че е недопустимо Aллâх Te^âлâ да има органи.

Общността на исламските учени казват: "Ако Aллâх Te^âлâ имаше око в значение като орган, то непремено щеше да има не един, а много себеподобни."

Например: смърт, изчезване, уништожение, промяна и обновяването са неща които се появяват в последствия при създадените и възможно мислимото за тях щеше да е възможно мислимо и за Aллâх, а това щеше да противоречи на здравомислещият разум.

Изоставянето на задравия разум на заден план по тази тема е неправилно, разума е свидетел за правилноста на шериата защото шериата дава яснота която се приема от здравомислещият разум.

Значи при телата и свойствата на телата промяната е неизбежна тоест за да се появят и променят те се нуждаят от Създател. В тъкъв случай нещата който притежават тези своиства без съмнение трябва да имат и се нуждаят от Създател и нуждаещият се от друг не може да е създател а е нещо създадено от Създателя.

Няма коментари:

Публикуване на коментар