четвъртък, 1 декември 2016 г.

Спускането на Иса (алейхис-селям)

 След появата на Деджаль и неговата поквара по земята, Аллах ще изпрати Иса (алейхис-селям). Той ще се спусне на земята при бялото минаре, от източната страна на Дамаск. Ще бъде облечен в дрехи, от които ще се носи мирис на миск, а ръцете му ще бъдат върху крилата на две меляйкета. Няма да има неверник, който да усети дъха на Иса (алейхис-селям) и да не умре. А дъх...а му ще се носи до където му виждат очите. Спускането на Иса (алейхис-селям) ще бъде при избраната група, която ще воюва в името на Истината и ще бъде събрана за убийството на Деджаль. Ще се спусне при призоваването за намаз (при икамета) и ще се кланя зад емира на тази група (Мехди). Ибн Кесир казва: “ По мое време - през 741 година ( по хиджра) – мюсюлманите възстановиха минарето от бели камъни. А първият строеж на минарето е било от парите на християните, които запалили първото минаре. Може би това е от ясните доказателства за неговото пратеничество, тъй като Аллах е пожелал това минаре да бъде изградено с парите на християните, за да спусне Иса (алейхис-селям) на него. Той ще избие всички прасета, ще натроши всички кръстове и няма да приема от тях данъка “джизйе”. Който иска да се спаси ще бъде само чрез приемането на Ислям, ако не – ще бъде убит. Така ще бъде и с другите неверници. (Ал-фитен уель-меляхим-1/145) Неууас ибн Сем`ан (радийеллаху анху) предава в дългия си хадис, че Пратеника на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем) е казал: “Когато Аллах изпрати сина на Мерйем ще се спусне на бялото минаре от източната страна на Дамаск в две ризи. Ръцете му ще бъдат върху крилата на две меляйкета, когато наведе главата - капе (вода), а когато я вдигне все едно бисери се разпръскват. Няма да има неверник, който да усети дъха му и да не умре. А дъхът му свършва там, където му свършва погледа. Ще го търси (т.е. Деджаль) докато го открие при портата на Людд и там ще го убие. След това Иса – сина на Мерйем – ще дойде при един народ, който Аллах е предпазил от него, ще ги погали по лицата и ще ги извести за техните степени в Дженнета.” (Муслим-18/67-68) Спускането на Иса (алейхис-селям) в края на света е доказано от Свещения Коран и от Суннета на Пратеника на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем), което ще бъде признак от големите признаци на Съдния ден. Всевишният Аллах казва: “И рекоха: Нашите богове ли са по-добри или той (Иса)? Дадоха ти го само за спор. Да, те са заядлив народ. Той е само раб, комуто Ние дадохме благодат и го сторихме пример за синовете на Исраил. И ако пожелаехме, щяхме да сторим меляйкета вместо вас да останат на земята. Той е знак за Часа. И не се съмнявайте в него, и Ме следвайте! Това е правият път.” (аз-Зухруф 58-61) Тези знамения говорят за Иса (алейхис-селям). А на края на тях Всевишният Аллах казва: “И той е знак за Часа.” тоест: спускането на Иса (алейхис-селям) в края на света, преди настъпването на Съдния ден – признак за приближаването на Часа. А в друг кирает на Свещения Коран това знамение се чете така: “”И той е признак за Часа.” На друго място Всевишният Аллах казва: “И изричаха: Ние убихме Месията Иса, сина на Мерйем, пратеника на Аллах. Но не го убиха и не го разпнаха, а само им бе оприличен. И които бяха в разногласие за това, се съмняваха за него. Нямат знание за това, освен да следват предположението. Със сигурност не го убиха те. Да, възнесе го Аллах при Себе си, аллах е всемогъщ, премъдър. Сред хората на Писанието няма такъв, който да не повярва в него преди неговата смърт, в Деня на съживяването той ще е свидетел против тях.” (ан-Ниса 157-159) Тези знамения както доказват, че юдеите не са убили Иса (алейхис-селям), че не са го разпънали на кръст, а напротив Всемогъщия Аллах го е издигнал към небесата, също така доказват, че някои от онези, на които им е низпослана Книга ще увярват в Иса (алейхис-селям) в края на света. Но това ще се случи при неговото спускане и преди неговата смърт. Ибн Теймийе казва: “Хвала на Аллах! Иса (алейхис-селям) е жив и това е доказано в достоверния хадис на Пратеника на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем), в който се казва: “При вас ще се спусне сина на Мерйем – праведен съдия и справедлив имам. Ще натроши кръстовете, ще избие прасетата и ще отложи данъка джизйе.” Също така е доказано в достоверни хадиси, че той ще се спусне на бялото минаре от източната страна на Дамаск, и че той ще убие Деджаль. А на който душата му е напуснала тялото, неговото тяло няма да се спусне от небето, а ако бъде съживен той ще излезе от гроба си!?” Всичко това доказва, че Иса (алейхис-селям) е издигнат от земята жив – с тялото и душата си, и на съшия начин ще бъде спуснат на земята. Доказателствата от Суннета на Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) за спускането на Иса (алейхис-селям) са много. Някои от тях вече споменахме, затова ще спомена някои от тях за да не удължаваме темата. Ебу Хурейра (радийеллаху анху) казва: Пратеника на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем) е казал: “Кълна се в Онзи, в чиито ръце е моята душа, със сигурност при вас ще се спусне сина на Мерйем като праведен съдия, ще натроши кръстовете, ще избие прасетата и ще остави данъка джизйе. А богатството няма да има кой да го приеме. Тогава едно седжде ще по достойно от цялата земя и от всичко в нея.” (Бухари-6/490-491 и Муслим-2/189-191) Джабир (радийеллаху анху) казва: Чух Пратеника на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем) да казва: “Няма да престане една група от моята общност да воюва за Истината, ще се виждат до Съдния ден. И ще се спусне Иса - сина на Мерйем (алейхис-селям) – а техният емир ще му рече: Моли се за нас. А той ще отговори: Не, вие взаимно сте си емири, това е почитта на Аллах върху тази общност.” (Муслим-2/193) Ебу Хурейра (радийеллаху анху) предава отново от Пратеника на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем), че е казал: “Пратениците са братя, майките са им различни, но религията им една. Аз най-много се гордея с Иса ибн Мерйем, защото нямаше пратеник между мен и него. Той ще се спусне, и когато го видите ще го познаете.” (Муснед Ахмед-2/406) Някои учени се трудят да разберат мъдростта от спускането на Иса (алейхис-селям) в края на света, като това го отличава от всички други пратеници на Аллах. Свързано с това те казват: 1. Отхвърляне мнението на евреите, че са убили Иса (алейхис-селям). Всевишният Аллах разкрива тяхната лъжа, и че той ще ги премахне заедно с техния водач Деджаль. 2. Иса (алейхис-селям) е прочел в Инджил предимството на общността на Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем). Всевишният Аллах казва: “Мухаммед е пратеника на Аллах. А онези, които са заедно с него, са строги към неверниците, милостиви помежду си. Виждаш ги да правят рукю и да свеждат чела до земята в суджуд. Търсят щедрост от Аллах и благоволение. Техният белег е по лицата им - от следите на седждетата. Такова е описанието им в Теурата, и в Инджиля – като посев, който подава кълн и го укрепва, и той наедрява, и се възправя върху стеблото си за радост на сеячите – за да гневи Той чрез това неверниците. Аллах обеща на онези, които вярват и вършат праведни дела, опрощение и велика награда.” (ал-Фетх 29) Тогава той моли Аллах да го отреди от тях и Аллах откликва на дуата му, като го оставя до края на света – идвайки да поднови забравеното в Ислям. Имам Малик казва: “Известиха ме, че християните когато видели сехабетата, които превзели Шам казвали: Кълнем се, че тези хора са по-достойни от учениците на Иса (алейхис-селям) от това, което узнахме.” Имам Зехеби казва: “Иса син на Мерйем – сахабин и пратеник, видял е Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) в нощта Исра и Миарадж. Той е последният от сехабетата, който ще умре.” 1. Спускането на Иса (алейхис-селям) от небето ще бъде заради приближаването на неговата смърт и да бъде погребан на земята. Не е позволено на създание от кал да умре на друго място. Но понеже неговото спускане ще съвпадне с появата на Деджаль, Иса (алейхис-селям) ще го убие. 2. Идването на Иса (алейхис-селям) ще срине твърденията на християните, като разкрие техните измислени лъжи. По негово време Аллах Ще унищожи всички общности освен ислямската общност. След спускането си Иса (алейхис-селям) ще се ръководи от шериата на Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем) и ще бъде от неговите последователи. Той няма да се спусне с нов шериат, а ще бъде праведен съдия от съдиите на тази общност, тъй като няма друг пратеник след Мухаммед (салляллаху алейхи уе селлем). Пратеникът на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем) казва: “Кълна се в Онзи, в чиито ръце е моята душа, че сина на Мерйем ще стори нийет за хадж, или умра, или двете неща заедно от Феджуррауха (място между Медина и Мекка)”. (Муслим-8/234) Когато се спусне Иса (алейхис-селям) земята ще се изпълни с мир и спокойствие. Аллах ще спусне обилни валежи, а нивите ще бъдат препълнени с плодове и берекет. Всички хора ще са богати, омразата, скъперничеството и завистта ще изчезнат. Желанията на хората ще бъдат задоволени и няма да имат нужда от нищо. Всичко това е заради настъпването на Часа. Престоят на Иса (алейхис-селям) на земята след неговото спускане ще бъде седем години или четиридесет години, заради различните предания. Абдуллах ибн Омер (радийеллаху анхума) предава от Пратеника на Аллах (салляллаху алейхи уе селлем), че е казал: “Тогава Аллах ще изпрати Иса сина на Мерйем …после ще остане с хората седем години. Няма да има вражда между двама. После Аллах ще изпрати студен вятър от Шам, и няма да остане на лицето на земята човек, в чието сърце има и прашинка добро или вяра и той да не умре.” (Муслим-18/75-76) А в преданието на Имам Ахмед и Ебу Дауд се казва: “И ще остане на земята 40 години, а после ще умре и мюсюлманите ще се молят за него.” (Муснед Ахмед-2/406 и Ебу Дауд-11/456) Тези две предания са достоверни, но и двете могат да се приемат, като седемте години се отнасят за неговия престой на земята след неговото спускане. Когато те се допълнят към живота му преди да бъде издигнат към небесата, когато той е бил на 33 години – целият му живот на земята става точно четиридесет години. Но истинското знание е при Всезнаещия Аллах.
 
-------------------------
Евангелие от Йоана (Библия, Нов завет):

"Съществуваше истинската светлина, която просветява всеки човек, идващ на света.

В света беше, и светът чрез Него стана, но светът Го не позна.
Дойде у Своите Си, и Своите Го не приеха.
А на всички ония, които Го приеха - на вярващите в Неговото име, - даде възможност да станат чеда Божии;
те не от кръв, ни от похот плътска, нито от похот мъжка, а от Бога се родиха.
И Словото стана плът, и живя между нас, пълно с благодат и истина;
и ние видяхме славата Му, слава като на единороден от Отца." [Йоан, 1:10-14]

Коран, сура "Ал Имран":

"Когато ангелите рекоха: "О, Мариам, Аллах те благовества за Слово от Него. Името му е Месията Иса, синът на Мариам, знатен в земния живот и в отвъдния, и е от приближените [на Аллах].
И ще говори на хората още в люлката, и като възмъжее, и ще бъде от праведниците." [3:45-46]

Сура "Мариам":

"Рече [Джибрил]: "Аз съм само пратеник на твоя Господ, за да те даря с пречисто момче."
Рече: "Как ще имам момче, щом не ме е докосвал мъж и не съм блудница?"
Рече [ангелът]: "Тъй каза твоят Господ: "Това за Мен е лесно. И за да го сторим знамение за хората, и милост от Нас. Това е предрешено дело." [19: 19-21]

Евангелие от Лука, Нов Завет:

"И рече й Ангелът: не бой се, Мариам, понеже ти намери благодат у Бога;
и ето, ти ще заченеш в утробата, ще родиш Син и ще Го наречеш с името Иисус.
Той ще бъде велик и ще се нарече Син на Всевишния; и ще Му даде Господ Бог престола на отца Му Давида;
и ще царува над дома Иаковов довеки, и цаството Му не ще има край.
А Мариам рече на Ангела: как ще бъде това, когато аз мъж не познавам?" [Лука, 1:30-34]

Коран, Сура "Ан-Ниса":

"Защото нарушиха своя обет и не повярваха в знаменията на Аллах, и убиваха пророците без право, и изричаха: "Сърцата ни са в броня.", да, Аллах ги запечата [сърцата] поради тяхното неверие и не вярват освен малцина"
[4:155]

Библия, Книга на пророк Исаия:

"Той настина понесе печалта ни и със скърбите ни се натовари: А ние Го счетохме за ударен, Поразен от Бога и наскърбен. Но Той биде наранен поради нашите престъпления, Бит поради нашите беззакония; На Него дойде наказанието, докарващо мир, и с Неговите рани ние се изцелихме." [Исаия, 53: 4-5]

Коран, Сура "Ал-Маида" ("Трапезата"):

"И изпратихме по следите им Иса, сина на Мариам, да потвърди Тората, която бе преди него, и му дарихме Евангелието, в което има напътствие и светлина, и е потвърждение на Тората, която бе преди него, и напътствие, и поучение за богобоязливите.

[...] И ако желаеше Аллах, щеше да ви стори една общност, но [така стори] за да ви изпита в онова, което ви е дарил. И надпреварвайте се в добрините! Завръщането на всички вас е при Аллах и Той ще ви разкрие онова, по което бяхте в разногласие." [5:46, 48]
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар