петък, 17 август 2012 г.

Какво е положението на жена, която е мюсюлманка, но не е забрадена?

Всевишният Аллах в Свещения Коран е казал:
О, Пророче! Кажи на съпругите си и на дъщерите си, и на жените на правоверните, да спускат върху себе си покривалото [когато излизат].
Това е най-подходящото, за да бъдат разпознати [да се отличават от робините и блудниците] и да не ги огорчават.
Аллах е Опрощаващ, Милосърден.
Този айет е получил името “айет на покривалото”.
Покривало се нарича наметка, забрадка или шал, които жената слага като було, за да прикрие главата и гърдите си.
Всевишният Аллах е заповядал на Своя пратеник салляллаху алейхи ве селлем, да призове повярвалите жени да прикриват с покривало главите и гърдите си и да започне от своите жени и дъщери, защото върху тях лежи по-голямата отговорност, отколкото върху останалите мюсюлманки.
Човек, който призовава околните към добри дела, винаги трябва първо да проповядва добро сред своите роднини и близки, защото Всевишният Аллах е казал:
О, вие, които повярвахте!
Пазете себе си и вашите семейства от Огъня, горивото на който са хората и камъните!
/66:6/
Всевишният Аллах е съобщил за смисъла на предписанието:
Да спускат върху себе си покривалото [когато излизат].
Ако жената не носи покривало, то хората, чиито сърца са поразени от недъг, могат да ги вземат за блудници и да ги подложат на оскърбления.
Освен това, могат да ги вземат за робини, и тогава злите езици ще им се надсмиват.
А жената, която носи покривало, не дава на злите хора да претворят в живота своите скверни помисли.
Това е най-подходящото, за да бъдат разпознати [да се отличават от робините и блудниците] и да не ги огорчават.
Наистина, Аллах е Опрощаващ, Милосърден.
Той е опростил на правоверните мюсюлмани това, което те са извършили преди да им се открие истината и се смилил над тях, разяснявайки им разрешеното и забраненото и другите мъдри предписания на религията.
/Тефсир Ибн ас-Саади стр.1451-1452/

Ролята на ислямското облекло за жената може да бъде изложена в няколко аспекта:

1.Този вид облекло е причина за запазването на морала в обществото, тъй като хората приемат жените в такова облекло за религиозни, на които се има повече доверие.
Поради това колкото повече жени са с ислямско облекло, толкова повече хора и по-точно жени се ползват с доверие в обществото

2.Този вид облекло показва важната роля на жената в обществото.
Жената е сътворена от Всевишния Аллах с мъдрост, която е присъща само на нея.
Тази мъдрост трябва да бъде разбрана и запазена, което пък изисква жената да не бъде оприличавана с мъжете.
Изкарване на показ на женското тяло по вестници, списания и реклами, превръща жената в евтина търговска стока. Покриването на тялото на жената, го прави безценно и недостижимо за всеки.

3.Този вид облекло обезпечава спокойствието и свободата на жената.
В наши дни някои хора смятат ислямското облекло за средство ограничаващо правата на жената.
Ако погледнем реално този въпрос, ще видим, че истината е точно обратната.
Жена, която е покрила тялото си, се чувства по-спокойна и непритеснявана от погледите на мъжете.
Също така жената с ислямски дрехи има възможността да се движи измежду мъже, а с разголено или полуразголено тяло тя е лесно достижима цел за някои безнравствени мъже.
Следователно въпросните дрехи обезпечават възможността й да се движи свободно навсякъде.
Покриването на жената пази чувството й за срам, защото жена, която прикрива тялото си от погледите на хората се срамува да върши непристойни постъпки.

Нарушава ли говеенето неносенето на хиджаб?
Въпрос: Аз съм девойка и не нося хиджаб.
Това ще наруши ли моето говеене през месец Рамадан?


Първо: На правоверната жена е заповядано да се покрива.
Ние сме обсъждали тази тема неведнъж и сме я разглеждали от най-различни аспекти.
Някои от фетвите са фокусирани върху постановлението хукм за хиджаба и върху указанието за неговата категорична обезателност (фард).
Други привеждат неоспорими доказателства, че хиджаба е задължителен.
Някои фетви разказват, какъв трябва да бъде правилния хиджаб според Шерията.
Има отговори, в които се говори за важността на хиджаба в живота на правоверната жена.

Второ: Ако жената не носи хиджаб, това означава, че тя не се подчинява на Аллах, но разбира се нейното говеене е действително и не се нарушава, защото греховете, включително и неносенето на хиджаб, не нарушават говеенето, но те могат да намалят наградата за говеенето, и могат да станат причина за загуба на цялата награда.
Настоятелно съветваме да наденете хиджаб и да говеете, защото целта на говеенето не е просто да се откажем от храна и напитки, а целта е да се говее и да се въздържаме от герховни действия.

Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Говеенето не е само въздържане от храна и напитки, наистина говеенето е въздържане от пустословия и всичко безполезно”.
/Този хадис е сведен от ал-Хаким и е класифициран като достоверен сахих от шейх ал-Албани в “Сахих ал-Джамиа ас-Сагир” (5376)./
Безполезни разговори се явяват онези, в които няма благо, и от които няма полза.
И нека да говеенето ти послужи като причина за послушание към Всевишният Аллах и да те отдалечи от всичко, което Той е забранил!
Отправяме дуа към Всевишният Аллах да ти помогне да извършваш това, което Той обича и това, от което Той е доволен!

Явявали се надяването на хиджаб като условие при четенето на Свещения Коран?

Какви са условията за изпълнение преди четене на Свещения Коран?
Длъжна ли е жената да бъде покрита (в пълен хиджаб), когато чете Свещения Коран?

Не е задължително жената да надява хиджаб, когато чете Свещения Коран, защото не съществува никакво свидетелство, указващо, че това е задължително.
Шейх Ибн Усеймин рахимеху Аллах, е казал, че четенето на Свещения Коран не изисква покриването на главата.
/Фатава Ибн Усеймин (1/420)/ Шейх Ибн Усеймин в своите коментари относно суджуд ат-тилява е казал следното:
"Суджуд ат-тилява е необходимо да бъде изпълнено при четенето на Свещения Коран.

То може да бъде изпълнено при всяко състояние, дори и с непокрита глава и т.н., защото за това седжде няма Хукм
(Официално разпореждане със силата на закон, постановление, или съдебно решение) за намаза".

/ал-Фатава ал-Джамиа лилмарати ал-Муслима (1/249)/


Може ли малко момиченце да изпълнява намаз без (забрадка) покривало?
Ако момичето не е навършила пълнолетие, то нейния намаз е действителен, защото Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
„Аллах не приема намаза на физиологично зрялата девойка, докато тя не си покрие главата (с хиджаб)”.
В този хадис има указание, че ако у девойката все още не е настъпила менструация, т.е. тя не е достигнала полова зрялост, то няма нищо неправилно в нейния намаз с непокрита глава.
Но все пак е по-добре за нея да изпълнява намаза с покрита глава, ако тя е по-голяма от седем годишна.
Тези, които все още не са навършили седем години, момче или момиче, то от тях не се изисква намаз, защото Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
„Обучавайте вашите деца на намаз от седем годишни, и ги наказвайте след като навършат десет години и не изпълняват намаз, и разделяйте техните кревати (слагайте ги да спят в различни легла)”

Няма коментари:

Публикуване на коментар