петък, 17 август 2012 г.

“Няма върху дете, родено от прелюбодеянието зина, никакъв грях заради извършеното от неговите родители!”

Всевишният Аллах е казал:
Всяка душа придобива [грехове] единствено във вреда на себе си.
Нито една душа няма да понесе чуждото бреме.
/6:164/

Всевишният Аллах е повелил:
Всяка душа придобива [грехове] единствено във вреда на себе си.
Всеки човек извършва добри и лоши постъпки само за себе си.
По този повод в друг айет Всевишният Аллах е казал:
Който върши праведни дела, то е за самия него, а който стори зло, то е в негов ущърб.
Твоят Повелител не угнетява рабите.
/41:46/

Нито една душа няма да понесе чуждото бреме.
Напротив, всеки ще носи само своето бреме.
Ако един човек е способствал, друг да изпадне в заблуждение и е започнал да извършва грехове, то този човек ще носи отговорност за своето способстване и няма да избави от отговорност този, който непосредствено е извършвал греховете.
Който върви в правия път, той постъпва за свое благо, а който е изпаднал в заблуда, той постъпва в своя вреда.
Нито една душа няма да носи чуждо бреме.
/17:15/

Всеки човек застава на правия път или изпада в заблуда само за себе си.
Никой няма да понесе бремето на чуждите грехове и не ще може да се защити дори от капчицата зло, което е извършил, защото Всевишният Аллах се явява Най-Справедливия Съдия.
Той наказва само грешниците, когато те знаят същността на пророчеството и упорито отказват да признаят ясните му доводи.
Но ако грешникът започне да изпълнява пророческите предписания, след като са му станали известни, или пък никога не е успял да узнае за съществуването на ученията, низпослани на пророците, то Всевишният Аллах не го подлага на наказание.
Този айет свидетелства, че хората са живели във времена, когато ученията на пророците са били в забвение, а така също децата на многобожниците, които са починали преди да достигнат пълнолетие, няма да бъдат подложени на наказание, докато Всевишният Аллах не им отправи пратеник. Наистина, Всевишният Аллах е безкрайно далече от всяка несправедливост. Никой съгрешил не ще носи греха на друг.
И ако някой натоварен с бреме призове, нищо от него не ще бъде облекчено, дори и от роднина.
/35:18/

Това откровение свидетелства в полза на последното тълкувание на предишните айети, защото в него се говори за деня Къямет, когато всеки човек ще отговаря само за извършените от тях деяния и няма да поиска бремето на чуждия грях.
И ако някой натоварен с бреме призове, нищо от него не ще бъде облекчено, дори и от роднина.
Дори ако обременената с престъпления и грехове душа поиска от свой близък роднина да облекчи участта му и да поеме част от греховете му, то на нея няма да се окаже помощ.
Отвъдния живот няма да прилича на земния, където другаря помага на своя другар, а роднината се застъпва за своя роднина.
В този страшен ден Къямет, всеки човек ще пожелае да се спаси от наказанието на всяка цена, дори за сметка на своята майка и своите роднини.
Никой не ще понесе греха на друг.
/39:7/

/Тефсир на Ибн ас-Саади/

И Пратеникът на Аллах с.а.с., е казал:
“И няма върху дете, родено от прелюбодеянието зина, никакъв грях заради извършеното от неговите родители!”
/Този хадис е надежден хасен и е сведен от ал-Хаким 4/100./

От Айша р.а., се предава, че когато са й казвали:
“Той (роденият от прелюбодеяние) е по-лош от тримата”, тя отговаряла:
“Няма върху него грях, заради родителите му, и Всевишният Аллах е казал:
Никой не ще понесе греха на друг.
/39:7/ ”
/Този хадис е достоверен сахих и е сведен от Абдуразак 13860 и ал-Бейхаки./

Имам ат-Тахави е казал:
“Ако той (роденият от прелюбодеяние) стане неверник, то тогава той ще бъде по-лош от неговата майка и онзи, който е извършил с нея прелюбодеянието зина!”
/Виж “Баян Мушкил ал-Асар” 1/370./


Шейх ал-Ислям Ибн Теймийа е казал:
“Ако детето, родено от прелюбодеяние, повярва и започне да извършва благодеяния, то ще влезе в Дженнета!
Ако ли пък не, то ще бъде питан за своите деяния така, както и другите.


Наградата на човека се определя от неговите деля, а не от неговия произход!
Наистина, детето, което е родено в резултат от прелюбодеяние, бива порицавано по причина на това, че много често то извършва скверни деяния.
Така както хвалят детето родено от достойно родословие, и то по-често извършва благодеяния.

Обаче, наградата ще бъде именно за деянията, и най-благородният пред Всевишният Аллах, е най-благочестивият и богобоязливият!”
/Виж “ал-Фатава ал-Кубра” 5/83./

И няма никакви доводи от Свещения Коран и Благородната Сунна, че не трябва и е порицавано да се женят момчетата и да се омъжват момичетата, които са родени от прелюбодеяние.
/Виж “ал-Ма’усуат ал-Фикхия” 34/282./

Попитали шейх Ибн Баз за онзи, който е омъжил своята дъщеря за човек, за който след това е разбрал, че е роден в резултат на прелюбодеяние, и шейха е отговорил:
“Ако този човек е мюсюлманин, то никяха е действителен!

И няма върху него грях за постъпката на неговата майка и онзи, с който тя е извършила прелюбодеянието зина, тъй като Всевишният Аллах е казал:
Никой не ще понесе греха на друг.
Не може да се стовари върху него срама и позора за извършеното от неговите родители, ако той се придържа към заповедите на религията и притежава похвален нрав.
Всевишният Аллах е казал:
О, хора! Наистина, Ние ви сътворихме от един мъж и една жена, и ви сторихме народи и племена, за да се опознавате.
Най-достоен измежду вас при Аллах е най-благочестивият.
Аллах е Всезнаещ, Сведущ.
/41:13/

И Пратеникът на Аллах с.а.с., на въпрос:
“Кой е най-благородния измежду хората?” е казал: “Най-богобоязливият!”
И още е казал Пратеникът на Аллах с.а.с.:
“Когото го удържат делата му (поради пропуски в задълженията му фард), то неговият произход няма да му помогне да се движи по-бързо”
/Този хадис е достоверен сахих и е сведен от Муслим/

Виж ал-Фатава ал-Ислямия 3/166./


Няма коментари:

Публикуване на коментар