вторник, 27 януари 2015 г.

АКО Е ВЕРЕН НА ДУМИТЕ СИ ЩЕ ВЛЕЗНЕ В ДЖЕННЕТА

 
Един ден, човек от пустинята отишъл при Расулюл-лах /с.а.с/, който бил заедно със сахабетата и му рекъл:
- О, Мухаммед! При нас дойде човек изпратен от теб и ни каза, че уж ти си твърдял, че Аллах те е изпратил за Пейгамбер. Вярно ли е?
Милостта за световете - Мухаммед /с.а.с/ казал:
- Да, казал е истината. Аз съм Пейгамбер, който Аллах е изпратил при вас!
Пустинният човек, който бил втренчил влажните си очи върху честитото лице на Пророка /с.а.с/ попитал:
- Кой тогава е сътворил небосвода?
- Аллах! - отговорил Пророкът /с.а.с/.
- А кой е сътворил земята?
- Аллах!
- А кой е положил тези планини и кой е сътворил всичко в тях?
-Аллах!
- След като е така, кажи ми в името на Аллах, който е сътворил небосвода и земята, и е положил тези плани­ни, наистина ли Аллах те е изпратил?
- Да, наистина Аллах ме е изпратил! отговорил Мухаммед /с.а.с/.
- Също така твоят пратеник ни каза, че е задължителен петкратният намаз, така ли е?
- Да, казал е истината!
- След като е така, кажи ми в името на Аллах, който те е изпратил, това Аллах ли ти го заповяда?
- Да, Той ми го заповяда!
- Твоят пратеник ни съобщи, че е задължителен зекятът... .
- Казал е истината!
- Кажи ми в името на Аллах, който те е изпратил, това Аллах ли ти го повели?
- Да!
- Твоят пратеник ни каза, че е задължително да се говее един месец в годината - през месец Рамадан.
- Казал е истината!
- Кажи ми в името на Аллах, който те е изпратил, това Аллах ли ти го повели?
- Да!
- Пратеника ти ни каза, че е задължително за онзи, който има сили да отиде на Хадж?
- Казал е истината! .
Така пустинният човек питал, а Расулюллах /с.а.с/ му отговарял. Накрая човекът изпълнен с радост и щас­тие казал:
- О, Пратенико на Аллах! Кълна се в Аллах, Който те е изпратил с правата вяра, че от тези задължителни неща не ще извърша нито нещо в повече, нито пък по-малко от това.
После изтичал навън и си отишъл. Пророкът казал:
- Кълна се, че ако казва истината ще влезне в Дженнета!...

Няма коментари:

Публикуване на коментар