вторник, 27 януари 2015 г.

„О, Аллх, аз почти продадох исляма за 25 цента!”

Преди няколко години един имам се преместил да живее в Торонто, след като имигрирал в Канада. Имамът често пътувал с автобуса от дома си до долната част на Торонто. Няколко седмици след пристигането си, му се случило да се вози в същия автобус. Когато седнал на мястото си, имамът устанаовил, че шофьорът по случайност му е върнал 25 цента повече. Докато обмислял какво да прави, той си казал: ”По-добре да върна обратно тези 25 цента. Би било неправилно да ги задържа.”
След това си помислил: ”Я да забравя, това са само 25 цента. Кой би се тревожил за такава малка сума? Още повече, че автобусната компания взема прекалено големи такси; никога няма да разберат за липсата им. Да ги приема като подарък от Всемогъщия Аллах и да си стоя спокойно.”

Когато идва неговата спирка, имамът се спира за момент при вратата и подава 25-те цента обратно на шофьора като казва: ”Заповядайте, дали сте ми повече ресто.”

Шофьорът отвръща с усмивка: ”Вие ли сте новият имам в тази част на Торонто? Смятах да дойда по-късно за намаз във вашата джамия. Исках само да разбера какво ще направите, ако ви върна повече ресто.”

Когато имамът слязъл от автобуса, краката му се подкосили. Трябвало да се опре на най-близкия уличен стълб за опора и като вдигнал поглед към небесата се провикнал:

  „О, Аллх, аз почти продадох исляма за 25 цента!”
     Може никога да не видим въздействието на нашите действия върху хората... Понякога ние сме единственото знание от Свещения Коран, което някой ще прочете или единственият ислям, който немюсюлманите ще видят. Това, което трябва да покажем, иншаллах, е пример, който другите да видят. Бъдете внимателни и бъдете честни всеки ден, тъй като никога не знаете, кой наблюдава действията ви.

„О, Аллах! Аз ти поверявам това, което съм прочел и научил. О, Аллах! Върни ми го, когато се нуждая от него. О, Аллах! Ти правиш това, което пожелаеш и Ти си най-близо до мен, Ти си моят Помощник и Закрилник. О, Аллах! Опази ни от бидат и от какъвто и да е вид ширк, стори ни да сме от тези, които се покланят и напълно Ти се подчиняват и направи така, че да умрем като мюсюлмани...Амин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар