понеделник, 31 октомври 2016 г.

Може ли мюсюлманинът да изпадне в стрес?


Мирогледът на мюсюлманина винаги е позитивен към живота, но много вярващи не могат винаги да запазят своя позитивизъм.
Истински вярващият мюсюлманин, каквото и да му се случи, независимо дали е добро или лошо, той тълкува сполетялото го като добро.
Той приема бедите, които го сполетяват, като следствие от собствените си грешки и грехове, а в същото време се надява чрез бедите да спечели опрощението на Всевишния. Вярващият никога не губи своята твърдост и убеденост, когато го сполети нещо лошо.
Той ясно съзнава, че притежателят и владетелят на всичко е Всевишния Аллах.
 Затова мюсюлманинът гледа на всяко нещо като на изпитание и с положителна нагласа.
Не се страхува за бъдещи събития още отсега, когато не са се случили. Той очаква своята съдба с думите:
 „Каквото и да ми се случи, щом е от Всевишния, то е за добро“.
Ние знаем, че Всевишния много ни обича, обгръща ни с милосърдието Си – не само нас, но и всички твари във Вселената. Затова приемаме всяко добро или зло смирено и с нужната доза разумност.
 Но това поведение на мюсюлманина не означава да стои със скръстени ръце и да казва:
„Решението е Негово, аз нищо не мога да направя“.
Без да си мисли подобни неща, вярващият се придържа към принципа „Правя всичко необходимо, каквото зависи от мен“ и по този начин изпълнява религиозните си задължения. А когато съдбата му поднесе нещо, той не се бунтува срещу нея и не я упреква.
Смята, че това, което го е сполетяло, е най-добро за него, независимо какво е то.
Какво натъжава човек?
Добре, но никога ли вярващият не се натъжава, отегчава или изпада в стрес?
Нещата, за които говорихме досега, се отнасят за житейския земен живот.
И мюсюлманинът може да изпадне в стрес.
И то само докато си мисли за живота на земята.
 Но неговият стрес, мъка и тъга не са свързани с преходния земен живот, а със събитията, които ще му се случат в Съдния ден.
Ако той се натъжи, няма да е, защото е изгубил нещо материално на този свят, а защото не може да се сдобие с елмаза на духовността.
А тази негова мъка не може да се нарече стрес.
Би могло да се каже, че това е свещена тъга.
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар