сряда, 20 май 2015 г.

МАГИЯТА(СИХР)

Наистина, възхвалата принадлежи на Аллах! Ние възхваляваме Аллах и търсим помощ и опрощение от Него. Прибягваме към защитата на Аллах от злините в душите ни и прегрешенията в делата ни. Когото Аллах напъти в правия път, никой не може да го отклони, и когото Аллах отклони от правия път, никой не може да го насочи във верния път. Свидетелствам, че няма друг бог, освен Аллах! Един е Той и няма съдружници! Свидетелствам също така, че Мухаммед е Негов раб и пратеник!
Определение на думата магия:

В арабския език думата “магия” (сихр) означава - изменение на истинската същност на нещата, за което е казал имам ал-Азхари.
Магията представлява четене на заклинания, връзване на възли и прочее подобни неща, които влияят върху душите и телата на хората, предизвиквайки болест и смърт, раздяла на мъж и жена и т.н.
Чародеят (сахир) е този, който се обръща към шейтаните измежду джиновете посредством проява на неверие и мерзки постъпки, които са им угодни. Целта на всичко това е да му помогнат в магията. Магът също така заявява, че знае съкровеното; води чрез магия и заклинания до смърт; разделя влюбените; възбужда симпатии или антипатии; и изменя умонастроенията на хората. Виж “Каулю ал-муфид” 98 стр.
Хафиз аз-Захаби в своята известна книга за големите грехове е написал:  Ние сме свидетели и наблюдаваме, че много от създанията от заблуда и
невежество се занимават с магии, и мислят, че това деяние е само харам –
забранено, а не чувстват, че то е неверие!” Виж “ал-Кабаир” стр. 9 (в българският превод).

Има ли покаяние за чародея-магьосник?

Да има, защото Всевишният Аллах прощава всички грехове, ако човек се покае, преди при него да настъпи смъртта. Всевишният Аллах е казал: Кажи на Моите раби, които престъпваха в ущърб на себе си:" Не губете надежда за милостта на Аллах! Наистина, Аллах опрощава всичките грехове [щом се покаете]. Той е Опрощаващия, Милосърдния. И се обърнете към своя Повелите с разкаяние, и Му се покорете, преди да ви сполети наказанието, защото после никой няма да ви се помогне./39:53-54/

Хафиз Ибн Касир е казал: “Този благороден айет се явява призив за покаяние към всички грешници измежду неверниците и другите хора. Този айет известява за това, че Всевишният Аллах опрощава всички грехове на онзи, който се е отказал от извършването им и се е покаял, независимо какви са тези грехове, дори те да са по количество подобно на морска пяна.”. Виж “Тефсир на Ибн Касир” 4/345.
Някои мюсюлмани обаче не разбират словата на учените, които казват: “Няма покаяние за магьосника-чародей!”
Под тези думи се подразбира, че ако в съответствие с ислямския шерият е установено, че човек е бил магьосник-чародей, то него го екзекутират, дори той да се е покаял, а покаянието му е между него и Аллах. То е подобно на казуса с четиримата свидетели, които са видели извършващия прелюбодеяние зина. Такъв човек също бива екзекутиран дори ако той се разкае. Това е така, защото става дума за установено наказание, което не отменя покаянието и разкаянието.
Ако някой си някога е извършил магия или чародейство и е решил да се покае, то Всевишният Аллах ще приема и не следва той да разказва на никой за това!

Някои видове магьосничество

Всевишният Аллах е казал: И последваха онова, което шейтаните разправяха за царството на Сюлейман. И не бе Сюлейман неверник, а шейтаните бяха неверници, те учеха хората на магия и на онова, което във Вавилон бе низпослано на меляикетата Харут и Марут. Но те не учеха никого, докато и двамата не му кажат: “Наистина, ние сме само изпитание, тъй че не ставай неверник!” И [хората] се учеха от тях как да разделят мъжа от жена му, ала с това не вредяха никому, освен с позволението на Аллах. И се учеха на онова, което им вреди, а не им е от полза. И знаеха, че който го избере, не ще има дял за него в отвъдния живот. Колко скверно е онова, за което продадоха душите си! Само ако знаеха!/2:102/ Всевишният Аллах е указал, че тези, които се обучават на магия, са се обучавали на това, което също е донесло и на тях самите вреда.
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Този, който изучава астрология, изучава част от магията, колкото повече (обучение по астрология), толкова повече магьосничество.” /Този хадис е сведен от Ахмед 1/277, Абу Дауд 3905, Ибн Маджа 3726, Ибн Хузейма 9090. Достоверността на хадиса са потвърдили имам ан-Навави, Хафиз аз-Захаби, имам Ибн Муфлих, Хафиз ал-Ираки, имам ал-Мунави и шейх ал-Албани./

Ибн Катада е казал: “Звездите са създадени поради три причини:да  украсяват небето, да се брулят и свалят с тях шейтаните, а така също да служат за ориентир на пътниците. Онзи, който ги използва за други цели, изпада в заблуда.”/ Този хадис е сведен от ал-Бухари 5/211./
Всевишният Аллах също така е повелил: Кажи: “Търся убежище при Повелителят на зората от злото на онова, което Той е създал, и от злото на тъмната нощ, когато тя настъпи, и от злото на духащи по възлите [магьосници]/113:1-4/
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Този, който е завързал възел, а след това е поплювал върху него, то той е извършил магия: а сторилият магия е извършил съдружаването ширк (многобожие).” /Този хадис е сведен от ан-Насаи 7/112, ат-Тирмизи 2073. Във веригата от разказвачи на този хадис има слаб разказвач, но шейх Абд ал-Кадир ал-Арнаут е казал, че хадиса се усилва от други версии

Разпространени признаци, по които се разпознават чародеите, знахарите и предсказателите и мускаджиите

1.Те питат за името на болен, баща или майка.
Попитали шейх Ибн Бааз какво е положението на онези, които посещават различни знахари. Гадателите-лечители, питат онези, които са дошли при тях за името на болния и неговата майка, и после им казват да дойдат на другия ден. Когато се върнат при тях те им казват, че има това и това. Някои хора казват, че такива знахари използват словата на Аллах при лечението. Шейх Ибн Бааз отговорил: “Извършване на подобно нещо при лечение указва, че този човек (знахаря) прибягва до помощта на джинове и претендира за знание на съкровеното. Не е разрешено да се лекувате при такива хора, както не е разрешено да се посещават и питат за каквото и да било.” Виж “Фатава Ибн Бааз” 1/22.

2. Те искат да им бъде донесено някаква вещ на болния, например парче от дреха, косми от коса или негова снимка.
Към Постоянния комитет на учените (ал-Ладжнату ад-ддаима) начело с шейх Ибн Бааз бил отправен въпрос: “Какво е положението на онези, които носят  при някои хора (знахари, лечители, гадатели или чародеи) дрехи или риза на болния, за да им поставят диагноза, а след това им предписват лекарства?” Отговор: “Забранено е да се ходи при всеки, който заявява, че знае скритото и тайното! И не трябва да им се носят нито ризи, нито други дрехи, и не трябва да им се носи , каквото и да било друго!” Виж “Фатава ал-Ладжнату ад-ддаима” № 9807.

3. Те пишат или четат непонятни заклинания и молитви.

4. Искат да се пренесе в жертва курбан определено животно, обичайно това животно трябва да бъде черно на цвят, защото черния цвят се харесва на джиновете.

5. Те могат да дадат лист, хартия върху който са начертани някакви букви, и това да се сложи във вода и после от тази вода да се пие.

6. Те дават някакви вещи, като заповядат да бъдат закопавани някъде, но обикновено това е нещо развалено (мръсни уроки).

7. Те обичат да остават в тъмна стая, където не прониква слънчева светлина, тъй като джиновете обичат тъмнината.

8. Те духат върху хартия, като заповядат да се изгори и да разсеят дима около себе си.

9. Те могат да съобщят името на човек или неговата майка, мястото, където живее или болестта, която го измъчва, защото за всичко това им съобщават джиновете, които им помагат в магията.

Признаците на тези знахари, магьосници, лечители, гадатели, мускаджии и чародеи са достатъчно много, но ние се постарахме да оповестим за най-разпространените от тях. Виж “Сариму ал-баттар” 43-45стр.
Що се отнася до това, че някои знахари, мускаджии, предсказатели и магьосници извършват намаз, четат Свещения Коран, или извършват поклонението Хадж, то по правило това се прави, за да се покаже в очите на невежите, че са знаещи и тяхното занимание е дар от Аллах.

Лечение и защита от магия, уроки и зли очи

Джабир радияллаху анху, е предал: “Когато попитали  Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, за премахването на магия посредством друго чародейство, и той казал: “Това са деяния на шейтана!” /Този хадис е сведен от Ахмед 3/294, Абу Дауд 3868. Достоверността на хадиса са потвърдили имам Ибн Муфлих, шейх Мухаммед Ибн Абд ал-Ваххаб и Абд ал-Кадир ал-Арнаут.
Ибн ал-Кайим е казал: “Премахването на магия от онзи, комуто е сторена бива два вида. Първият: с аналогична магия, и това е от деянията на шейтана, защото с това, както премахващия магията, така и онзи, върху когото тя е сторена се приближават към шейтана посредством онова, което той обича. Вторият: премахването на магия със заклинания (специални молитви дуа), обръщане към Аллах с молби дуа и т.н. това е позволено.” Виж. “Заад ал-маад” 4/124.

Молба дуа към Всевишният Аллах

Всевишният Аллах е казал: 
Кой откликва на бедстващия, ако Го позове, и премахва злото, и ви сторва наследници на земята? И така, има ли друг бог, освен Аллах? Ала вие рядко се поучавате!/27:62/

Позволеното заклинание (рукъия)

Хафиз Ибн Хаджар е написал: “Учените са единодушни, че заклинанията (рукъия) са позволени при спазването на три условия: 1. Ако заклинанията (рукъия) са слова на Всевишният Аллах от Свещения Коран, Неговите имена или качества (сифаат); 2. Ако заклинанията (рукъия) са изговарят на арабски език или на език, чиито смисъл е ясен; 3.При наличие на убеденост, че заклинанията (рукъия) сами по себе си не носят полза, освен по волята на Аллах и ако Той пожелае това!” Виж “Фатх ал-Бари” 10/206.
Най-доброто от заклинанията (рукъия) се явява Свещения Коран-Книгата на Всемогъщия Аллах! Всевишният Аллах е казал:
Ние низпославаме в Корана това, което е изцеление и милост за правоверните, а на угнетителите той надбавя само загуба./17:82/

Абу Саид ал-Худри е предал: “Веднъж, когато бяхме на поход и се установихме в една долина, при нас дойде една робиня и каза: “Вожда на едно селище бе ухапан от змия, а нашите мъже отсъстват. Може ли някой от вас да прочете заклинание  (рукъия)?” С нея тръгна един мъж, който не бе известен сред нас със своите знания за заклинанията (рукъия). Той прочел заклинание (рукъия), и вожда оздравял. След това той заповядал да дадат на прочелия заклинанието (рукъия) тридесет овце и ни напои с мляко. След като мъжа се завърна при нас, ние го попитахме: “Ти прочете разрешено заклинание  (рукъия) или му прочете заклинание от времената на невежеството джахилия (както във времето на невежеството преди Исляма)?” Той каза: “Аз прочетох като  заклинание (рукъия) , единствено и само Умм ал-Китаб (сура “ал-Фатиха”). Тогава ние казахме: “Не правете нищо, докато не отидем при Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и не го попитаме”. Когато пристигнахме в Медина, и разказахме това на Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и той каза: “Какво го е накарало да знае, че тя (сура ал-Фатиха) се явява заклинание?" /Този хадис е сведен от ал-Бухари 5404 и Муслим 2201.

Айша радияллаху анха, е предала, че веднъж Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, влязъл при нея, когато една жена я е лекувала, четейки заклинание, и тогава той салляллаху алейхи ве селлем, казал: “Лекувай я с Книгата на Аллах”. Виж. “ас-Силсиля ас-сахиха” 1931.

Ибн ал-Кайим е казал: “Коранът–това е съвършеното лекарство за всички болести на душата и тялото, болестите на земния и отвъдния живот. Да се постигне изцелението посредством заклинанието обаче не се отдава на всеки. Ако болният умело е лекуван чрез заклинания (от Корана), като го обърне против болестта с твърдата убеденост и вярата, с пълното съгласие и увереност, като изпълнява всички изисквания на заклинанието(рукъия), то тогава болестта никога не ще му се съпротивлява.Та и как може някаква си болест да противостои на Словото от Повелителя на земята и небесата, което ако бе низпослано на планините те биха рухнали и биха се превърнали в пух и прах, а ако Словото бе низпослано на земята, тя би се разцепила! В Свещения Коран се съдържа указание за лечение и причината на всички болести на душата и тялото, а така също и защита от тях за онези, които Всевишният Аллах е дарил със знание и разбиране на Неговата Книга…Всевишният Аллах е казал:Неимлибедостатъчно, четинизпослахмеКнигата, коятосечетепредтях?/29:51/Който не бъде излекуван от Свещения Коран, той няма да бъде излекуван от Аллах, а на комуто не е достатъчен Свещения Коран, то Аллах няма да му даде Своята доста достатъчност!” Виж “Заад ал-маад” и “ат-Тибб ан-набауи” 253.

Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, не е отделял определена сура и някои айети, а е споменал Книгата на Аллах като цяло, от което става ясно, че Свещения Коран като цяло се явява лечение. От многовековната практика е известно, че посредством четенето на айети от Свещения Коран се отдава да се премахне магията, да се излекуват психическите заболявания, уроки и злите очи, но също така и най-различни органични заболявания.

Унищожаване на магията

Шейх Ибн ал-Кайим е казал: “Да се открие и да се унищожи злото от магията е най-доброто изцеление от чародейството. Достоверно се съобщава от Пратеника на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, че той е попитал своя Повелител за това и Всевишният Аллах му е указал местонахождението на магията, която е била в кладенеца. След като я изкарали от кладенеца, магията била премахната от Пророка салляллаху алейхи ве селлем. Същото се отнася и за извличането на магията от стомаха приета с храна. Виж “Заад ал-маад” 3/104.
Не е лесно да се намери магията, тя може да изглежда по най-различен начин. Тя бива във вид на свързани възли като връв, или някакви непонятни медни жици с гайки и още нещо. Следва да се отправя дуа към Всевишния Аллах, за да бъде открито местонахождението на магията или чародейството.

Имаше един случай, когато един мой много близък брат намери магия в собствената си възглавница.
А между другото един от най-разпространените методи на магия се явява поемането й чрез храна, за което е споменал Ибн ал-Кайим, много често тя попада в стомаха с храната. Според признанието на някои жени е известно, че порочните жени добавят в храната кръв от месечния менструален цикъл, за да привлекат и очароват някой мъж.
Който се уповава по подобаващ начин на Аллах и прибягва за помощ само и единствено към Него Един е Той и няма съдружници, то тогава Всевишният Аллах ще го защити от магията, от уроки, зли очи и от злите помисли на шейтаните и неверниците кяфири!

Кръвопускане (хиджама)

Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Най-доброто лечебно средство за вас е кръвопускането (хиджама).” /Този хадис е сведен от ал-Бухари 5696, Муслим 1577./
Пророкът салляллаху алейхи ве селлем, също така е казал: “Този, който извърши кръвопускането (хиджама) на седемнадесето, деветнадесето или двадесет и първо число (от лунния месец) за него това ще бъде изцеление от всички болести!” /Този хадис е сведен от Абу Дауд 3861, ал-Хаким 4/210. Достоверността на хадиса са потвърдили имам ал-Хаким, аз-Захаби, ал-Ираки и ал-Албани.
Шейх Ибн ал-Кайим е казал: “Извършването на кръвопускането (хиджама) върху тази част от тялото, където е поразена от магия, се явява едно от най-ефективните лечения, ако кръвопускането е сторено правилно.” Виж “Заад ал-маад” 4/125-126.

Черното семе (Хаббат ас-сауада)
От Абу Хурейра и Айша се съобщава, че Пророка салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Лекувайте се с хаббат ас-сауда, защото в него има изцеление от всички болести, освен смъртта!” /Този хадис е сведен от ал-Бухари 5687, Муслим 2215./

Водата Зем-зем
От Джабир се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Водата зем-зем – (представлява) това, за което я пият!” /Този хадис е сведен от Ахмед 3/357, Ибн Маджа 3062. Достоверността на този хадис са потвърдили имам Суфян Ибн Уяйна, Хафиз ал-Мунзири, Хафиз ад-Думяти, шейх Ибн ал-Кайим, имам ас-Суюти и шейх ал-Албани./
От Ибн Аббас се съобщава, че  Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем,  е казал: “Най-добрата вода върху повърхността на земята, това е водата Зем-зем! Наистина, тя се явява храна и изцеление от болестите!” /Този хадис е сведен от ат-Табарани. ад-Дия ал-Макдиси. Хадисът е достоверен сахих. Виж  “ас-Силсиля ас-сахиха” 1056/

Медът
Всевишният Аллах е казал:
И внуши твоят Повелител на пчелите: “Издигнете си жилища сред планините и по дърветата, и в онова, което [хората] градят!
69.  После яжте от всички плодове и следвайте пътищата на вашия Повелител, които са достъпни [за вас]!” Излиза от стомаха им питие с различен цвят. В него има изцеление за хората. В това има знамение за хора премислящи./16:68-69/

От Ибн Месуд се съобщава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Лекувайте се с две изцеляващи неща: мед и Коран!” /Този хадис е сведен от Ибн Маджа 2452, ал-Хаким 4/200. Достоверността на хадиса е потвърдили и Хафиз ал-Бусейри./

Четене на айет ал-Курсий
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:  “Този, който е прочел айет “ал-Курсий”след задължителната молитва намаз, ще бъде под защитата на Аллах до следващата (задължителна) молитва намаз.” /Този хадис е сведен от ат-Табарани в “ал-Кабир”. Хафиз ал-Мунзири и ал-Хайсами смятат иснада на този хадис за надежден хасан, и с него са се съгласили шейх Абд ал-Кадир ал-Арнаут и Шуайб ал-Арнаут. Виж См. “Маджма’у аз-зауаид” 2/148 и “Тахридж Заад ал-маад” 1/164./
Съобщава се, че веднъж, когато Абу Хурейра радияллаху анху, охранявал събрания  зекят, хванал крадец, който му казал: “Пусни ме, и аз ще те науча на такива слова, които Аллах ще стори полезни за теб!” Абу Хурейра попитал: “Що за слова са това? Онзи му казал: “Когато легнеш да спиш, прочети “айет ал-Курсий” от начало до край, и с теб винаги ще се намира хранител от Аллах, а шейтан не ще те доближи до сутринта!” След тази случка Абу Хурейра разказал за това на Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и той казал: “Той действително ти е казал истината, независимо, че е отявлен лъжец!” След което  Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, съобщил на Абу Хурейра, че това е бил самият шейтан в облика на човек. /Този хадис е сведен от  ал-Бухари 2311./
Също така в хадис от Убай Ибн Кааб се съобщава, че веднъж запасите от неговите фурми са намалели, и изведнъж през нощта той решил да ги наобиколи. Докато ги наглеждал той видял някой приличащ на пълнолетен юноша, с който се поздравил и го попитал: “Какво си ти, джин или човек?!” Юношата му отговорил: “Джин”. Убай му казал: “Протегни ми ръката си!”. Когато той му подал ръката си, видял, че ръката му е подобна на кучешка лапа с козина на куче. Убай го попитал: “Така ли са създадени джиновете?!” Той му отвърнал: “Джиновете знаят, че сред тях няма по-силен от мен”. Убай попитал: “Какво те е довело насам?” Той му отговорил: “До нас достигна(информацията), че ти обичаш да даваш милостинята садака, затова дойдохме, за да ти отнемем препитанието”. Убай попитал: “Какво ни защитава от вас?” Джинът отговорил: “Айет ал-Курсий от сура “ал-Бакара”. Който прочете този айет сутрин, то той ще бъде защитен от нас до вечерта, а този, който го прочете вечерта, ще бъде защитен от нас до сутринта”. Когато се развиделило, Убай отишъл при Пророка салляллаху алейхи ве селлем, и му разказал всичко, и  Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, му казал: “Той ти е казал истината, въпреки че той е скверен!” /Този хадис е сведен от ан-Насаи в “ас-Сунан ал-Кубра” 6/239, ат-Табарани в “ал-Кабир” 541, Ибн Хиббан 784. Хафиз ал-Хайсами посочил, че всички разказвачи на хадиса са надеждни хасан. Хафиз ал-Мунзири е определил иснада на този хадис като добър, а шейх ал-Албани е определил този хадис като достоверен сахих. Виж “Маджма'у аз-зауаид” 17012, “Сахих ат-таргиб” 662./

Али Ибн Абу Талиб радияллаху анху, е казал: “Не съм видял никой от тези, които са приели Исляма,и който е разумен, когато ляга да спи, да не прочете айет “ал-Курсий.” /Сведено от Ибн Абу Дауд. Хафиз Ибн Хаджар е определил иснада за надежден хасан. Виж “ал-Футухат ар-раббания” 3/171.

И Аллах знае най-добре!
Хвала на Аллах– Повелителя на световете! Мир и благослов на Пророка Мухаммед салляллаху алейхи ве селлем, на членовете от неговото семейство, неговите сподвижници, и който е последвал искрено техния път!
 http://www.noorbg.net/articles/magiata.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар