вторник, 14 април 2015 г.

Тройцата описана в Корана

 О, хора на Писанието, не прекалявайте в своята религия и говорете за Аллах само истината!
Месията Иса, синът на Мариам, е само пратеник на Аллах и Негово Слово, което Той извести на Мариам, и дух от Него.
И вярвайте в Аллах и в Неговите пратеници, и не казвайте: “Троица!” Престанете!
Това е най-доброто за вас.
 Аллах е единственият Бог.
Всечист е Той, за да има рожба!
Негово е всичко на небесата и всичко на земята.
И достатъчен е Аллах за довереник.
(4:171)
Неверници станаха онези, които казаха: “Аллах, това е Месията, синът на Мариам.”
А Месията рече: “О, синове на Исраил, служете на Аллах – моя Господ и вашия Господ!
За онзи, който съдружава с Аллах, възбрани му Аллах Рая и неговото място е Огънят.
Угнетителите нямат закрилници.”
Неверници станаха онези, които казаха: “Аллах, това е третият от троицата.”
 А няма друг бог освен единствения Бог.
И ако не престанат да говорят това, болезнено мъчение ще сполети неверниците.
Не ще ли се покаят пред Аллах и не ще ли Го помолят за опрощение? Аллах е опрощаващ, милосърден.
слушай
 Месията, синът на Мариам, е само пратеник, преди когото отминаха пратеници, а майка му е всеправдива.
И двамата приемаха храна.
 Виж как им разясняваме знаменията, после виж как лъжат!
(5:72-75)
Юдеите не вярват, че пророкът Иса, мир нему, е роден от непорочна и целомъдрена жена, хулят майка му и твърдят, че той се е родил вследствие на незаконно съвкупление.
Свещеният Коран отхвърля тази клевета, като преди това разказва как пророкът Иса е бил заченат по чудодеен начин, а тук се споменава, че майка му е праведна и непорочна.
Освен това, с непоклатим довод Коранът отхвърля и доказва несъстоятелността и на приписваната от християните на него и на майка му божественост – след като и двамата са се хранели и са чувствали глад и жажда, нима са богове?
--------
И когато Аллах рече: “О, Иса, сине на Мариам, ти ли каза на хората: “Приемете мен и майка ми за богове освен Аллах!” – рече: “Всечист си Ти! Не ми подобава да казвам това, на което нямам право. Ако бях го казал, Ти щеше да знаеш.
Ти знаеш какво има в душата ми, но аз не зная какво има в Твоята душа.
Ти си Всезнаещия неведомите неща.
Казах им единствено това, което Ти ми повели: “Служете на Аллах – моя Господ и вашия Господ!” И бях им свидетел, докато живеех сред тях. А когато ме прибра, Ти им бе Надзорник.
Ти на всяко нещо си свидетел.
(5:116-117)
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар