неделя, 12 април 2015 г.

Петте стълба на исляма описани в Корана




1)Шахада
Аллах свидетелства, че няма друг бог освен Него.
И ангелите, и най-издигнатите в знанието свидетелстват същото
 -; Той отстоява справедливостта.
Няма друг бог освен Него
-; Всемогъщия, Премъдрия.
(3:18)
2)Молитва
Аз съм Аллах. Няма друг Бог освен Мен.
Затова на Мен служи и извършвай молитвата, за да Ме споменаваш!
(20:14)
3) Зекят
Пиши ни добрина и в земния живот, и в отвъдния!
 Ние се завърнахме покаяни при Теб.” Каза [Аллах]: “С Моето мъчение поразявам когото пожелая.
Моето милосърдие обхваща всяко нещо -; ще го пиша на онези, които са богобоязливи и дават милостинята закат, и на онези, които вярват в Нашите знамения,
(7:156)
4)Рамадан
Рамадан е месецът, през който беше низпослан Коранът за напътствие на хората и с ясни знаци от напътствието и разграничението.
Който от вас се окаже в този месец, да говее през него, а който е болен или на път -; да се издължи в други дни.
 Аллах иска да ви улесни и не иска да ви затрудни, а да завършите докрай определените дни, да възвеличите Аллах за онова, с което ви е напътил и да сте признателни.
(2:185)
5) Хадж
И посочихме на Ибрахим мястото за Дома [Кааба]:
“Не съдружавай нищо с Мен и почисти Моя Дом за онези, които обикалят и стоят в преклонение, и се кланят, и свеждат чела до земята в суджуд!
И зови хората за поклонението хадж!
Ще идват при теб и пеш, и върху изнемощели камили.
И ще идват от всякакви далечни пътища,
за да придобият облаги за себе си [и в земния живот, и в отвъдния] и в определени дни да споменават името на Аллах при жертвоприношение на добитък, който Той им е дал. Яжте от него и хранете бедняка-клетник!
После да се почистят и да изпълнят своите обети и да обикалят древния Дом!
(22:26,27,28,29)

Пет молитви в Корана !
https://www.youtube.com/watch?v=-8se5Qjx3zM


 

Няма коментари:

Публикуване на коментар