събота, 7 юли 2012 г.

"Разумният не строи дворец, разрушавайки град!"

Мюсюлманите не трябва да скриват за многоженството, защото в това има много вреда и опасности, като например:

Жената, за която обществото не знае, все едно че е любовница, и в случай на бременост ще предизвика лоши мисли в своите познати, като защо е бременна без мъж?!

 Ако мъжът почине, как ще стоят нещата по въпросите на наследството и т. н.?!

 Как тя ще се яви при неговото “официално” семейство и ще каже:
Здравейте, аз съм жена на вашия мъж, а това са неговите деца?!
 И кой ще повярва на това?!
Тогава къде остава заповедта да се обяви за никяха?!
 Такъв брак напомня на таен никях, който е забранен в Исляма!
 Едно, че знанието или съгласието на първата жена не е условие за никях с други жени, но съвсем пък друго е, когато мъжът лъже тази, за която иска да се ожени, че той не е женен!
 Това в Исляма е забранено!
 Трябва много да се внимава при тези неща, с тях не бива шега, защото по адрес на несправедливия многоженец има страшни заплахи в Шерията:

 Пратеникът на Аллахс.а.с., е казал:
  “Който е имал две жени, и е бил по-склонен към едната от тях, той ще застане в Съдния ден лишен от част на своето тяло!”
 /Този хадис е сведен от Ахмед 2/295, Абу Дауд 2133, ан-Насаи 5/63.
Хафиз Абд ал-Хак ал-Ишбили и шейх ал-Албани са потвърдили достоверността на този хадис.

 Как прекрасно е казал шейх ал-Ислям Ибн Теймийа:
 "Разумният не строи дворец, разрушавайки град!"
 Виж "Маджмуа ал-Фатава " 17/420.

 Всевишният Аллах е повелил в Свещения Коран:
 Аллах не ви придиря за празнословието във вашите клетви, а ви придиря, когато се обвързвате с клетвите.
  За изкупление на това е необходимо да бъдат нахранени десет нуждаещи се от препитанието по средата на онова, с което храните семействата си, или да бъдат облечени, или да се освободи един роб.
 А който няма възможност да стори това, е длъжен три дена да говее.
Това е изкуплението за вашите клетви, ако сте се врекли.
И спазвайте своите клетви!
 Така Аллах ви разяснява Своите знамения, за да сте признателни!
5:89/

 Всевишният Аллах не ви наказва за празнословието в клетвите, които произнасяте преднамерено или необмислено.
Към тези клетви се отнасят онези, които човек произнася, смятайки, че казва истината, въпреки че в последствие се изяснява неговата грешка.
Всевишният Аллах обаче, ви наказва за клетвите, които произнасяте обмислено и се закрепвате с намеренията си.
 В подобно откровение се казва:
 Аллах няма да изисква от вас за празнословието в клетвите ви, ала ще изисква за онова, което вашите сърца са придобили.
Аллах е Опрощаващ, Кротък.
/2:225/

 Ако човек наруши преднамерено клетва, то за изкупление на това е необходимо да бъдат нахранени десет нуждаещи се от препитанието по средата на онова, с което храните семействата си, или да бъдат облечени, т.е. да бъдат дарени десет бедняка с дрехи, достатъчни да се извърши с тях намаз, или да се освободи един роб, при това споменаването на вярващ роб се среща в друго коранично откровение.

 Ако човек изпълни всяко едно от тези три предписани действия, то той ще изкупи престъпването на клетвата.
 А който няма възможност да стори всяко едно от тези три предписани действия, е длъжен три дена да говее.
  Това е изкуплението за вашите клетви, ако сте се врекли.
Само така може да се изкупи и отмие извършеното прегрешение.
 И спазвайте своите клетви!
 Мюсюлманите са длъжни да спазват своите клетви, да се въздържат от лъжливи клетви в Аллах, да не се разпиляват в клетвите си и да не ги нарушават.
Разрешено е да се наруши клетва само в този случай, когато тази постъпка ще допринесе полза, защото извършването на добри дела се явява най-добрата форма за спестяване на клетвата.
Всичко това означава, че клетвите не трябва да препятстват мюсюлманите от извършването на праведни деяния.
Така Аллах ви разяснява Своите знамения, позволяващи да се различи позволеното и забраненото и да се изясни смисъла на религиозните предписания.
 За да сте признателни на Всевишният Аллах!
 Той учи хората на това, което не са знаели преди, и затова те са длъжни да Му бъдат признателни.
Те са длъжни да благодарят на Всевишният Аллах за милостта, която Той им е оказал, когато ги е обучил на шериятските закони и е разяснил тези закони.

/Тефсир на Ибн ас-Саади стр. 450/


 О, Пророче! Защо си възбраняваш онова, което Аллах ти е разрешил, стремейки се да угодиш на своите съпруги?.
 Но Аллах е Опрощаващ, Милосърден.
 Аллах вече наложи изкупление при отмятане от вашите клетви.
 Аллах е вашият Покровител.
 Той е Всезнаещия, Премъдрия.
Пророка тайно довери на една от своите съпруги новина.
А когато тя я съобщи [на Айша] и Аллах му разкри това, той сподели [с нея] част и избягна друга.
 И щом й го съобщи, тя каза:
“Кой ти го съобщи?” Каза: “Съобщи ми го Всезнаещия, Сведущия.”
 И двете се покайте пред Аллах, защото сърцата ви са се подвели.
Но ако си помагате срещу него, то Аллах е неговият Покровител, и Джебраил, и праведните вярващи, и меляикетата освен това са [му] помощници.
Ако той се разведе с вас, неговият Повелител може да му дари в замяна съпруги, по-добри от вас, отдадени на Аллах, вярващи, покорни, разкайващи се, служещи [на Аллах], говеещи, омъжвани преди и девици.
/66:1-5/
 Всевишният Аллах е укорил Пророка Мухаммед с.а.с., защото той е обявил своята неволница Мария, неприкосновена за себе си.
  Казват също така, че е дал обет да не пие мед.
 С това той е искал да угоди на някои от своите съпруги, и историята за това е добре известна.
 Всевишният Аллах е низпослал тези айети, и се обърнал към него със словата:
О, Пророче! т.е. о, раб на Аллах, който Всевишният е избрал за Свой Пророк и Пратеник, и го е почел с откровението вахий защо си възбраняваш онова, което Аллах ти е разрешил от благата, с които Всевишният е дарил теб и твоята общност, стремейки се с тази възбрана да угодиш на своите съпруги.
Но Аллах е Опрощаващ, Милосърден.
От тези слова става ясно, че Аллах вече е простил на Своя Пратеник с.а.с., и го е избавил от порицание.
 Всевишният Аллах се е смилил над него, а поведението на Пратеника с.а.с., е послужило като повод за низпослание към цялата ислямска общност на всеобщо мъдро положение. Всевишният Аллах е казал:
 Аллах вече наложи изкупление при отмятане от вашите клетви Той е определил, как трябва да постъпвате, за да се освободите от клетвите, след като ги нарушите, или да изкупите греха, след като сте го извършите.
 Това се отнася за всички клетви, в които правоверните обещават да сторят нещо или обратно да не го сторят.
Затова Всевишният Аллах е казал:
 О вие, които повярвате! Не възбранявайте благата, които Аллах ви е разрешил и не престъпвайте!
Аллах не обича престъпващите.
И яжте от онова, което Аллах ви е дал за препитание разрешено, приятно!
И бойте се от Аллах, в Когото вярвате!
 Аллах не ви придиря за празнословието във вашите клетви, а ви придиря, когато се обвързвате с клетвите.
 За изкупление десет нуждаещи се да бъдат нахранени от препитанието по средата на онова, с което храните семействата си, или да бъдат облечени, или да се освободи един роб.
 А който няма възможност три дена да говее.
Това е изкуплението за вашите клетви, ако сте се врекли.
 И спазвайте своите клетви!
  Така Аллах ви разяснява Своите знамения, за да сте признателни!
/5:87-89/
 Затова всеки, който си възбрани нещо от позволеното на Аллах, било то храна, питие или наложница, или пък преднамерено да се закълне, че стори нещо или няма да го стори, след това съзнателно да наруши клетвата, той е длъжен да откупи своята вина с кефарет така, както го е предписал Всевишният Аллах, Който е казал: Аллах е вашият Покровител, т.е. Той покровителства вашите дела, учи ви на добро във всичко, що се отнася до вашата вяра и земния живот, и ви разяснява, как можете да се предпазите от злото.
 Затова Той ви е предписал път за отстъпване от клетвите ви, благодарение на което вие можете да снемете от плещите си отговорността за тях.
Той е Всезнаещия, Премъдрия.
 Нему е известно всичко, явното и съкровеното във вашите души.
Той е мъдър във всичко, което твори и постановява.
 Затова Той е установил за вас шерият, състоящ се от закони, които отговарят на вашите интереси и съответстват на вашите нужди.
 А относно това на Аллах е по-добре известно от когото и да било друг.
Всевишният Аллах е казал:
  Пророка тайно довери на една от своите съпруги новина.
 Много от тълкувателите на Свещения Коран са отбелязали, че това е била майката на правоверните Хафса р.а. - Аллах да е доволен от нея-
 Пророкът с.а.с., поверил на Хафса тайна и й повелил да не я разгласява.
 Тя обаче я разказала на Айша  р.а. - Аллах да е доволен от нея.
 Всевишният Аллах съобщил на Пророка с.а.с., за това, че тя е разгласила тайната, и тогава той и съобщил част от това, което на нея й било известно, и избегнал една част поради своята доброта и великодушие.
 Тя каза: “Кой ти го съобщи?”
 Откъде си разбрал, та ние на никой друг не сме говорили за това?
Той казал: “Съобщи ми го Всезнаещия, Сведущия”, от Който е невъзможно да скриеш нещо, тъй като Той знае всичко тайно и съкровено.
 И двете се покайте пред Аллах, защото вашите сърца са се отклонили от истината.
 С тези слова Всевишният Аллах се е обърнал към двете благородни жени на Пратеника с.а.с. , - Хафса и Айша р.а. - Аллах да е доволен от тях- защото, именно, те са послужили като повод за това, че Пратеника с.а.с. , се заклел пред Аллах да се откаже от това, което обича. Всевишният Аллах им предложил да се покаят и ги упрекнал за това, което те ас извършили. Аллах е съобщил, че техните сърца са се отклонили от истината, т.е. от необходимата боязън и благонравие.
Тъй като те били длъжни да се отнасят учтиво с Пратеника с.а.с. , да го уважават и почитат и в никакъв случай да не го притесняват със своите пожелания.
 И ако двете си помагате срещу него, т.е. започнете да упорствате и се поддържате една друга и се постараете да го обремените, то Аллах е неговият Покровител, и Джебраил, и благочестивите правоверни, и меляикетата освен това са [му] помощници, т.е. всички те помагат на Пратеника с.а.с. , и му съдействат.
 Наистина, човек с такава поддръжка непременно ще получи помощ.
А всеки, който му се възпротиви, ще бъде лишен от нея.
Така Всевишният Създател е задължил Своите избрани творения да помагат на благородния Пратеник с.а.с. , и това по същество е велика чест.
 Освен това, в тези слова отчетливо е изразено предупреждението, насочено към двете благородни жени на Пророка с.а.с. .
 След това Всевишният Аллах ги заплашил с развод, който както е известно е най-тежката и неприятна крачка в живота на жените.
 Ако той се разведе с вас, неговият Господар може да му дари в замяна съпруги, по-добри от вас.
Затова не се превъзнасяйте и помнете, че ако той се разведе с вас, то той не ще бъде притеснен, и няма да се нуждае от вас двете.
Той ще намери жени, които Аллах ще му дари вместо вас, и които ще са по- добри от вас в религията и по красота.
Така Аллах е разяснил на жените Своите знамения, обаче това не е изисквало претворяване в живота на всичко казано от Аллах, затова то й не се е случило.
 Но ако Пророкът с.а.с. , се бе развел с тях, то обезателно би се случило всичко предсказано от Аллах, и той би се оженил за по- достойни жени.
Те биха били отдадени на Аллах, правоверни, т.е. биха се придържали едновременно към законите на шерията, от които е необходимо да се ръководят в делата си, така и от принципите на вярата, на които се крепят религиозните убеждения на хората, благочестиви, т.е. усърдни в поклонението и непреклонни в покорността си пред Единния Аллах, разкайващи се във всичко, което е ненавистно на Аллах.
 По такъв начин, Всевишният Аллах е подчертал, че жените на Пратеника с.а.с. , трябва да изпълняват всичко, което Аллах обича, и да се разкайват във всичко, което Му е ненавистно. Омъжвани преди и девици, т.е. сред тях биха били и тези и други, за да се наслади Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , на това, което му е мило.
 Когато майките на правоверните р.а. -Аллах да бъде доволен от тях- чули тази заплаха и назидание, те моментално потърсили възможност да спечелят благосклонността на пратеника на Аллах (с.а.с.) .
 Те станали достойни за всички споменати в този айет превъзходни епитети и се превърнали в най-добрите сред жените на правоверните.
 Казаното е доказателство за това, че Аллах избира за Своя Пратеник с.а.с.  най- доброто състояние и най-високото ниво.
Когато Всевишният Аллах е избрал за Своя пратеник с.а.с. , споменатите негови жени да останат с него, е доказателство, че те са най- добрите и съвършени сред жените./
Тефсир на Ибн ас-Саади стр. 1875-1877/

Няма коментари:

Публикуване на коментар