събота, 29 август 2015 г.

Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал: “Първото, с което ще започне равносметката между хората в Деня на Въскресението – това ще е кръвопролитието!”

 
Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал: “Първото, с което ще започне равносметката  между хората в Деня на Въскресението  – това ще е кръвопролитието!”
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 6864, и Муслим 1678./
Имам ал-Мунави е казал относно този хадис:
 “Първата равносметка между рабите ще започне с убийството поради тази причина, че това е най-огромния грях след многобожието ширк, и факта, че равносметката ще започне именно с това, също така указва сериозността на този голям грях!”
/Виж “Файд ал-Кадир” 3/347./
От Абу Бакр (р.а.) , се предава за прощалната проповед “Хутба ал-Веда”:
 “ В деня на Жертвоприношението, Пророкът (с.а.с.) , се обърна към нас с хутба, а после попита:
“А знаете ли що за ден е това?”
Ние отговорихме: “Аллах и Неговия пратеник знаят по-добре”, а той (с.а.с.),мълчеше, и ние си помислихме, че той ще го нарече иначе.
Но, той (с.а.с.), каза:
 “А нима това не е деня на Жертвоприношението?”
 Ние казахме: “Да”. След това той попита:
“А що за месец е това?”
 Ние отговорихме:
 “Аллах и Неговия пратеник знаят по-добре”, а той (с.а.с.) ,мълчеше, и ние си помислихме, че той ще го нарече иначе.
 Но, той (с.а.с.) , каза:
 “А нима това не е Зу ал-Хидджа?”
 Ние казахме: “Да”.
Тогава Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , каза:
 “Наистина, взаимоотношенията между вас трябва да бъдат такива, че вашата кръв, вашето имущество и вашата чест да са толкова свещени, колкото свещени са този ваш ден в този свещен месец в този свещен град! Нека присъстващият извести за това отсъстващия.
Наистина, може да се получи и така, че присъстващия да извести онзи, който ще усвои това по-добре от него самия.”
/Този хадис е сведен от ал-Бухари 1741, и Муслим 1679./
А що се отнася до това, за кое най-напред ще му бъде потърсена сметка на човека в Деня Въскресението, то:
“Първото за което ще бъде питан човека в В съдният ден ще е намаза.
Ако той е бил покорен в това, то и в останалото ще преуспее, ако не, то ще претърпи загуба”
 /Този хадис е сведен от ан-Насаи, ат-Тирмизи и Ибн Маджа./
 Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
“[Разликата в]Заветът между нас и тях е в намаза, затова, ако някой от вас изостави намаза става неверник”.
/Този хадис е сведен от Ахмед,ат-Тирмизи, ан-Насаи/
 Също така Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
“Между човекът и неверието стои намаза”.
/Този хадис е сведен от Муслим, Абу Дауд, ан-Насаи/
Също така Пратеникът на Аллах (сс.а.с.) , е казал:
 “Ако някой изостави намаза съзнателно, то той няма право да иска каквото и да е от Аллах”. /
Този хадис е сведен от Ибн Маджа, ал-Бухари, ат-Табарани/
 В друг достоверен хадис се предава, че Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
 “На мен ми бе заповядано да се сражавам против хората докато те не засвидетелстват за единството на Аллах, и че Мухаммед е Негов Пратеник и докато не започнат да изпълняват намаза и да плащат зекят, и ако те изпълнят това, то ще получат моята помощ и защита на своето имущество и своя живот”.
В един от достоверните хадиси е предадено за Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , който е казал: ”Всеки пророк, който Аллах е отправил преди мен, е имал в общността си  сподвижници.
Те са се придържали към тяхна Сунна и са следвали техните повели.
След тях обаче, са дошли поколения, които са говорили това, което не са правили и не са правили това, което им е било повелено. Всеки, който се бори с ръце срещу такива хора е повярвал.
Всеки, който се бори срещу тях с езика си е повярвал.
Всеки, който се бори против тях със сърцето си е повярвал.
 Но, освен това не може да има вяра, дори с големината на синапено зърно”.
Относно намаза Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
"Ако човек е изпълнявал намаза, то той ще бъде за него спасение в Съдният ден .
Ако човек не е изпълнявал намаза, то той няма да има светлина и спасение, и в Съдният ден ще бъде заедно с Карун, Фираун, Хаман и Убай бин Халаф
 (враг на Исляма от корейшите)".
 /Този хадис е сведен от Ахмед, ат-Табарани, Ибн Хиббан./
 От Абу Хурейра (р.а.) , се предава, че Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
 “Наистина, в Деня на въскресението  равносметката с раба на Аллах ще започне с неговия намаз, и ако тя е добра, той ще преуспее и ще се сдобие с желаното, а ако се окаже негодна, то той ще претърпи неуспех и ще понесе загуба.
 Ако в изпълнението на неговите задължения се открият недостатъци, Всевишният и Всемогъщ Аллах ще каже на (меляикетата):
 “Вижте дали в Моя раб има нещо от доброволните нафиле намази, та да се попълнят за сметка на тях недостатъците му в задължителните”, - а след това така ще се постъпи и с всички останали негови дела”.
/Този хадис е сведен от ат-Тирмизи.
 Шейх ал-Албани е квалифицирал този хадис като достоверен сахих в “Сахих ал-Джамии” 2020./
 Тафсир на сура Мариам.
 71.И всеки от вас ще мине оттам.
Това е окончателна присъда от твоя Повелител.
72. После Ние ще спасим благочестивите и ще оставим там на колене угнетителите.
/19:71-72/
Тези слова са обърнати към всички творения; благочестивите праведници и развратните грешници, правоверните и неверниците.
 Няма човек, на който да не предстои да попадне в Огъня, защото такова е окончателното решение на Всевишния Аллах. Той е задължил Себе Си да постъпи така и е обещал това на Своите раби.
 И разбира се, обещанието на Всевишният Аллах непременно ще се изпълни. Мюсюлманските учени-богослови са на различно мнение относно смисъла на това откровение.
 Едни са смятали, че всички творения ще застанат пред Джехеннема и ще изпитат страх пред него, след което Всевишния Аллах ще спаси благочестивите праведници.
Други са смятали, че абсолютно всички хора ще влязат в Джехеннема, но огъня на преизподнята ще се превърне в прохлада и благополучие за правоверните.
Трети са смятали, че на всички хора предстои да преминат над моста Сират, който ще бъде прокаран над хребета на преизподнята.
Хората ще преминават по него в зависимост от своите дела.
Едни ще го преминат за около смигване на окото.
 Други ще се профучат със скоростта на вятъра.
Трети ще се понесат по него, подобно на опитни ездачи върху породисти коне.
Четвърти ще преминат този мост бегом.
 Пети ще преминат по него, крачейки.
А ще има и хора, които ще го преминат пълзешком.
Но ще има и такива, които ще изпадат от моста право в преизподнята на Джехеннема.
Всеки ще го преодолява според зависимостта от своята благочестивост, праведност и боязън от Всевишния Аллах.
 И затова Всевишният Аллах нататък е казал: После Ние ще спасим благочестивите. Всевишният Аллах ще спаси онези, които са изпитвали страх пред Него, изпълнявайки заповедите Му и предпазвайки се от греховете. Що се отнася до тези, които са извършвали грехове, изповядвали са неверието и са причинили вреда на самите себе си, то те останат там в Джехеннема на колене. Причината за това ще е тяхното беззаконие и неверие.
 Именно, тези грехове са ги обрекли на вечно пребиваване в Джехеннема и са ги лишили от надеждата за спасение.
(36) Тефсир на сура Йа син Мекканска. Съдържа 83 айета. 59.
(В този ден ще бъде казано)
“А вие грешници, стойте настрана
 (от праведниците)
 60. Не ви ли повелих, о, синове на Адам, да не се покланяте на шейтана?
Той е ваш явен враг.
61. ( Не ви ли заповядах) да се покланяте само на Мен!
Това е правият път.
62. Той заблуди огромно мнозинство от вас. Нима вие не разбирате това?
63. Това е Джехеннема, който ви бе обещан. 64. Горете Днес в него, защото вие не вярвахте!
 65. Днес Ние ще запечатаме устите им.
А за това, което те са вършили, ще говорят техните ръце и ще свидетелстват техните крака.
66. И ако Ние пожелаехме, щяхме да ги лишим от зрение.
Тогава те щяха да се втурнат и щяха да се надпреварват по пътя.
А нима биха могли да го видят?
67. И ако Ние пожелаехме, на място щяхме да променим техния облик и нямаше да могат нито да вървят напред, нито да се връщат.
/36:59-67/
След споменаване за възнаграждението, което е приготвено за благочестивите праведници, Всевишният Аллах е споменал и за наказанието, което очаква грешниците.
В деня на равносметката  ще им бъде казано: А вие грешници, стойте настрана, т.е. отделете се от правоверните, и не се доближавайте до тях, защото днес вие ще бъдете опозорени пред очите на всички творения, преди да бъдете захвърлени в Огъня.
Всевишният Аллах ще каже на неверниците: Не ви ли повелих о, синове на Адам, да не се покланяте на шейтана?
Той е ваш явен враг.
Нима Аз не ви забранявах, чрез езика на Моите пратеници да не се подчинявате на шейтана?
С тези слова Всевишният Аллах ще укорява нечестивците за неверието и многочислените грехове, всеки, от които се явява подчинение или поклонение на шейтана.
Аллах е предпазил Своите раби от явния враг по най- съвършен начин и е уведомил хората за всичко, към което той призовава, а също така и за опасните последствия от подчинението на шейтана.
 Всевишният Аллах е заповядал на хората:
 Да се покланяте само на Мен!
Това е правият път.
Да се покланят единствено и само на Аллах, да изпълняват Неговите предписания и да се пазят от греховете.
 Всевишният е разяснил, че поклонението и подчинението на Аллах, а така също неподчинението на шейтан, това е правия път. Ала нечестивците не са спазили завета на Аллах и не са се вслушали в Неговите заповеди.
 Нещо повече, те избрали шейтана за свой покровител, и той ги въвлякъл в дълбока заблуда.
Затова в Съдния ден Всевишният Аллах ще каже на тези грешници:
 Той заблуди огромно мнозинство от вас, т.е. много народи.
Нима вие не разбирате това?
 Вие сте били лишени от здрав разум, който е помогнал на правоверните да застанат на истинския път посочен от Повелителя. Здравият разум им е помогнал да възлюбят истината и да възненавидят най- злия враг на цялото човечество.
Ако вие бяхте благоразумни, то не бихте извършили това, което сте сторили.
Вие сте се подчинявали на шейтан, враждували сте с Всемилостивия Аллах и сте отричали срещата със своя Повелител.
Но денят Къямет е настъпил, и вие сте попаднали в бъдещия живот, където всеки човек ще получи възмездие за своите деяния, а вас ще ви постигне люто наказание.
 Това е Джехеннема, който ви бе обещан.
Вие смятахте за лъжа това обещание, но сега може с очите си да се убедите в неговата правдивост.
Многобожниците ще видят из под око огнения Джехеннем, и техните сърца ще се преизпълнят с чудовищен страх.
 Ала този страх ще прерасне в невероятен ужас, когато те чуят, как им заповядат:
 Горете Днес в него, защото вие не вярвахте! Т.е. влезте в него, за да изгорите.
Пламъците на Джехеннема ще ви обхванат от всички страни и ще пронижат вашите тела, поради това че пренебрегнахте знаменията на Аллах, и не повярвахте на Неговите пратеници.
Всевишният Аллах е описал ужасното състояние на неверниците в бъдещия живот. Днес Ние ще запечатаме устите им.
Те не ще могат да отрекат своето неверие и извършените от тях грехове.
А за това, което те са вършили, ще говорят техните ръце и ще свидетелстват техните крака.
Всяка част на тялото ще си признае какви грехове е извършила, защото Всевишният Аллах може да накара всяко нещо да заговори. И ако Ние пожелаехме, щяхме да ги лишим от зрение.
 Тогава те щяха да се втурнат и щяха да се надпреварват по пътя.
А нима биха могли да го видят?
 В Съдния ден грешниците няма да избягат от своята печална участ.
Ако те се опитат да се запътят към моста Сират, по който продължава пътя към Дженнета, то Всевишният Аллах ще ги ослепи, и те няма да намерят пътя към спасението.
И ако Ние пожелаехме, на място щяхме да променим техния облик и нямаше да могат нито да вървят напред, нито да се връщат.
 Ако Всевишният Аллах пожелаеше, то всички части от телата на неверниците биха застинали, и тогава те не биха могли да тръгнат напред, нито да се върнат назад, за да се отдалечат от огъня в Джехеннема.
Те не могат да се спасят от наказанието на преизподнята, защото пътя на спасението ще минава моста Сират, по който ще съумеят да преминат само правоверните.
Само те ще съумеят да видят правия път благодарение светлината на собствената си вяра.
 А що се отнася до неверниците, то те нямат никакъв шанс за спасение от пламъците на огъня в Джехеннема!
Ако Аллах пожелае да ги лиши от тяхното зрение, то те слепешката ще се лутат и няма да намерят пътя към моста Сират и да се задържат на него.
 Ако Аллах пожелае да парализира техните тела, то те въобще не биха помръднали.
Не ще могат да преминат по моста Сират и няма спасение за тях.
 (41) Тафсир на сура Фуссилет Мекканска. Съдържа 54 айета.
30. Наистина онези, които казват:
“Аллах е нашият Повелител!” и следват правия път, меляикетата ще слязат[и ще кажат]:
 “Не се страхувайте и не скърбете, а се радвайте на Дженнета, който ви е обещан!
 31. Ние сме вашите приятели и в земния живот, и в отвъдния.
Ще имате там, каквото пожелаят душите ви и ще имате там, каквото поискате ¬
32.Такова е угощението от Опрощаващият, Милосърдният.”
/41:30-32/
Всевишният Аллах е съобщил за Своите правоверни раби и с това ги е вдъхновил за още по-предано поклонение и служене на Нему Единственият, казвайки:
Наистина онези, които казват:
 “Аллах е нашият Повелител!” и следват правия път, т.е. правоверните са признали с истинска радост върховенството рубубия на Всевишният Аллах, засвидетелствали са това върховенство и са се подчинили на заповедите низпослани от Всевишният Аллах.
Те са се придържали към правия път, опознавайки го и са претворили в живота си придобитите знания.
 Наистина, такива раби ще бъдат щастливи, както в земния живот, така и след смъртта.
А когато се приближи мигът на раздялата с този свят благородните меляикетата ще слязат[и ще кажат]:
"Не се страхувайте и не скърбете. Меляикетата ще ги зарадват с вестта за блаженството в Дженнета, казвайки им да не се страхуват от това, което ги очаква и да не скърбят по това, което вече е отминало.
Те няма да изпитват отвращение нито към това, което вече се е случило с тях, нито пък към това, което ги очаква занапред.
 А се радвайте на Дженнета, който ви е обещан!"
Вие непременно ще влезете в него, защото обещанието на Аллах е неотменно.
Ние сме вашите приятели и в земния живот, и в отвъдния.
Меляикетата подтикват правоверните да вършат благочестиви дела в този свят и ги правят прекрасни в техните очи, а също ги предпазват от извършването на грехове и предизвикват в техните сърца отвращение към тях.
Освен това, те отправят дуа към Всевишния Аллах за правоверните, и ги поддържат при нещастия и опасности, особено преди смъртта, в мрака на гроба, в деня на равносметката, на моста Сират, които минава над пропастта на Джехеннема.
Те също така ще съпровождат правоверните в Дженнета и ще ги поздравяват с това, което Аллах ги е умилостивил и почел.
Всевишният Аллах е казал:
И ангелите ще влязат при тях от всички врати[казвайки]:“Мир вам, че изтърпяхте!
 И колко прекрасна е Последната обител!”
/13:23-24/
Меляикетата ще възвестят също така:
 Ще имате там, т.е. в Дженнета, каквото пожелаят душите ви и ще имате там, каквото поискате.
За правоверните в Дженнета ще бъдат приготвени най-различни удоволствия и наслади, които не са виждали очите, за които не са чували ушите, и за които дори не са си представяли хората.
Такова е угощението от Опрощаващият, Милосърдният.
Това щедро възнаграждение и вечно блаженство е угощение от Всевишния Аллах, Опрощаващият прегрешенията на покаялите се и Милосърдният, по Чиято милост хората вършат добри дела, а Той ги приема от тях. Благодарение на Неговата снизходителност правоверните могат да избегнат злата участ, а по Неговата милост те ще бъдат удостоени с желаното възнаграждение.
(57)
Тафсир на сура ал-Хадид Мединска.
 Съдържа 29 айета.
12. В Деня, когато видиш[о, Мухаммед] правоверните мъже и жени с тяхната светлина, устремена пред тях, и в десниците им [тогава ще връчат книгата на техните деяния, и ще им се каже:] “Радостната вест за вас Днес са Градините, сред които реки текат.
 В тях ще пребивавате вечно.
Това е великото спасение.”
13. В този Ден лицемерите и лицемерките ще кажат на правоверните:
 “Почакайте ни, за да придобием от вашата светлина!”
 Ще им бъде казано:
 “Върнете се назад и търсете светлина!”
И ще се въздигне между тях стена с врата. Отвътре ще е милостта, а от външната страна ще е наказанието.
14.[Лицемерите] ще прогласят, питайки:
 “Не бяхме ли с вас?” [Правоверните] ще кажат: “Да, наистина, ала ви изкусиха вашите души и дебнехте, и се съмнявахте, и ви подмамиха вашите мечти, докато се яви повелята на Аллах.
Измамникът ви измами за Аллах.”
15. Днес не ще бъде взет откуп[за избавление от Джехеннема] нито от вас [лицемери ], нито от онези, които не повярваха.
Вашето обиталище е Огънят.
 Той най-добре ви подхожда.
И колко лоша е тази участ!
/57:12-15/
 Всевишният Аллах е подчертал превъзходството на правата вяра и е съобщил, колко щастливи ще са правоверните в деня на въскреението .
В Деня, когато видиш[о, Мухаммед] правоверните мъже и жени с тяхната светлина, устремена пред тях, и в десниците им, т.е. това е денят на въскреението .
 В този ден слънцето ще бъде обвито [в тъма], и ще настъпи лунно затъмнение, а хората ще потънат в мрак и ще се окажат пред моста Сират, поставен над хребета на Джехеннема.
В този мрачен и тежък миг ще видиш, как пред правоверните мъже и жени ще сияе светлината на тяхната вяра.
Колкото по-силна е вярата на раба, толкова по-ярка ще бъде светлината му.
Те ще бъдат зарадвани с най-великата вест и в десниците им [тогава ще връчат книгата на техните деяния, и ще им се каже:]
 “Радостната вест за вас Днес са Градините, сред които реки текат.
В тях ще пребивавате вечно.
Това е великото спасение.”
 О, Аллах! Какво удоволствие ще достави тази вест на правоверните, когато те осъзнаят, че са постигнали най-желаното и прекрасното и са се спасили от всичко зловещо и неприятно!
Когато лицемерите видят светлината на правоверните, които ще се движат към своето спасение по светлината на вярата си, ще застинат вцепенени защото не ще имат светлина и ще се обърнат към правоверните:
 “Почакайте ни, за да придобием от вашата светлина, т.е. почакайте да позаимстваме от вас малко светлина, за да се спасим от мъчителното наказание!”
Ще им бъде казано:
 “Върнете се назад и търсете светлина, ако това въобще е възможно!” В Съдния ден това ще бъде невъзможно.
Между правоверните и лицемерите ще се въздигне стена с врата. Отвътре ще е милостта, а от външната страна ще е наказанието.
От едната страна, където е милостта ще се окажат правоверните, а от другата страна, където е наказанието ще се окажат лицемерите. Лицемерите ще въззоват към правоверните, молейки ги за помощ и състрадание, казвайки:
 “Не бяхме ли с вас?”
 Не прекарвахме ли заедно с вас времето си на земята?
 Нима не засвидетелствахме “Ля иляхе илля Аллах”- “Няма друго божество, освен Аллах”?
Нима не извършвахме намаз, и говеехме и воювахме по пътя на Аллах, и правехме всичко, което вие правехте?
[Правоверните] ще кажат: “Да, наистина, ала ви изкусиха вашите души и дебнехте, и се съмнявахте, и ви подмамиха вашите мечти, докато се яви повелята на Аллах.
Измамникът ви измами за Аллах.”
 Да в земният живот вие бяхте с нас и на пръв поглед вършехте всичко, което и ние, ала всички ваши постъпки не бяха искрени.
Във вашите сърца нямаше нито вяра, нито праведни и искрени намерения.
Вие се съмнявахте в словата на Аллах, Който не прощава подобно съмнение.
Вие се утешавахте с надеждите, че може и без твърдото убеждение да се сдобиете с всичко, което е обещано на правоверните, и това е продължавало докато при вас не се е явила смъртта.
 Измамникът ви измами за Аллах.
Това е шейтана, който съблазни и украси в очите ви неверието и съмнението, а вие му се доверихте и повярвахте на неговите думи и обещания.
Днес не ще бъде взет откуп[за избавление от Джехеннема] нито от вас [лицемери ], нито от онези, които не повярваха.
 Ако у вас лицемери и неверници, е имало толкова злато, колкото е златото на цялата земя, или дори двойно повече, то все едно не бихте се откупили от наказанието на Джехеннема и вашето обиталище е Огънят.
Той най-добре ви подхожда.
 Днес Огънят ще ви погълне, и вие вечно ще пребивавате в него.
 И колко лоша е тази участ!
Всевишният Аллах е казал:
 А онзи, чиито везни олекнат, завръщането му е бездна.
А откъде да знаеш ти какво е тя?
Пламтящ огън.
/101:8-11/
Когато застанем пред Най-Справедливия и Безпристрастен Съдия и от този изпит ще зависи нашата вечност.
От Абу Барза Надля Ибн Убейд ал-Аслами (ра) , се предава, че Пратеникът на Аллах(а) , е казал:
 “В Съдния Ден раба няма да мръдне от мястото си, докато не бъде питан за живота му:
как го е прекарал?, и за знанието му:
 за какво го е използвал?, и за неговите пари:
как ги е спечелил и за какво ги е похарчил?, и за неговото тяло:
 как го е използвал?”
/Този хадис е сведен от ат-Тирмизи, който е казал, че това е: “хасен и сахих хадис”/
От Абу Саид ал-Худри (.а..) , се предава, че Пратеникът на Аллах (с.а.с..) , е казал:
 “Когато правоверните се спасят от огъня(има се предвид, след като благополучно преминат по ас-Сират над пламъците на Джехеннема) те ще бъдат спрени на моста между Дженнета и Джехеннема (има се предвид, тази част на моста ас-Сират, която непосредствено лежи до Дженнета), където (хората) ще поискат наказание един на друг за онези несправедливости, на които (са били подлагани) в този свят; когато те бъдат очистени и избавени (от греховете), ще им бъде позволено да влязат в Дженнета, и кълна се в Този, в Чиято Длан е душата на Мухаммед, всеки от тях ще намери своето жилище в Дженнета много по-лесно отколкото би намерил своя дом на този свят!”
 /Този хадис е сведен от ал-Бухари в “Сахих ал-Бухари”1057. (2440)./
От Айша (р..а.) , се предава :
 Аз попитах Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , за словата на Всевишният и Всемогъщ Аллах:
В Деня, когато земята ще бъде сменена с друга земя, както и небесата.
/14:48/
 О, Пратенико на Аллах! Къде ще бъдат хората в този ден?"
Той (с.а.с.) , отговорил:
 "Върху ас-Сират (моста над Джехеннема)".
/Този хадис е сведен от Муслим с неговия сборник “Сахих Муслим”2791./
В двата сборника “Сахих” е сведен хадис, предаден от Абу Хурейра (р.а.)  в който се съобщава:
 “Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
 “Над Джехеннема ще бъде прехвърлен мост, по който първи аз ще премина заедно с членовете на моята общност.
В този ден никой, освен пратениците, няма да произнесат нито една дума, а пратениците ще зоват:
" Спаси, спаси!"
/Този хадис е сведен от ал-Бухари и Муслим 182-0./
 От Абу Саид ал-Худри (р.а.) , се предава, че Пратеникът на Аллах (с.а.с.) , е казал:
".. А след това над Джехеннема ще бъде прехвърлен мост, и ще бъде разрешено застъпничеството и те (пратениците на Аллах) ще започнат да зоват:
" О, Аллах! Спаси, спаси!" Хората попитали:
" О, Пратенико на Аллах! А що за мост е това? "
Той (с.а.с.) , отговорил:
" Върху него ще има бодли, шишове и тръни, подобни на бодилите на растението са'дан.
 Една част от правоверните ще преодолеят този мост със скоростта на взора, други подобно на мълния, трети подобно на вятър, четвърти подобно на птиците, а някои подобно на опитни ездачи върху породисти коне.
А ще има и хора, които ще го преминат пълзешком. Мюсюлманите ще се спасят, а онзи, който се надраска от тези бодли, ще изпадне в пламъците на Джехеннема ".
/Този хадис е сведен от Муслим с “Сахих Муслим” 195./
 И Всевишният Аллах знае най-добре!

Няма коментари:

Публикуване на коментар