Относно въпроса за човек когато е зад имам и намаза се води на глас дали и джемаата трябва да чете фатиха, между учените има разногласие.
За да се избегне разногласието по-добре е след като имама прочете фатиха, всеки от джемаата да я прочете.
Съгласно учените, които казват, че фатиха трябва да се чете намаза без фатиха е невалиден.
Те се основават на хадиса от
„Извършвахме намаз зад Пратеника на Аллах ( с.а.с.)
Пратеника пожела да чете Коран, но се затрудняваше.
След като намаза приключи, той се обърна към нас и каза:
„Вероятно и вие четете зад имама си? ”
Да, набързо, о, Пратенико на Аллах, казахме ние.
Той каза: „Четете само Фатиха-тул китаб, защото няма намаз, този който не чете фатиха.”
/Абу дауд, Тирмизи и др./
Ако имама отиде на руку, четенето на фатиха отпада, защото четенето и е задължително по време на къям.
Относно намаза, който не се води на глас от имама между учените няма разногласие, становището е, че всеки задължително трябва да чете фатиха.
Убада Ас-Самит (р.а.) който е казал :
За да се избегне разногласието по-добре е след като имама прочете фатиха, всеки от джемаата да я прочете.
Съгласно учените, които казват, че фатиха трябва да се чете намаза без фатиха е невалиден.
Те се основават на хадиса от
„Извършвахме намаз зад Пратеника на Аллах ( с.а.с.)
Пратеника пожела да чете Коран, но се затрудняваше.
След като намаза приключи, той се обърна към нас и каза:
„Вероятно и вие четете зад имама си? ”
Да, набързо, о, Пратенико на Аллах, казахме ние.
Той каза: „Четете само Фатиха-тул китаб, защото няма намаз, този който не чете фатиха.”
/Абу дауд, Тирмизи и др./
Ако имама отиде на руку, четенето на фатиха отпада, защото четенето и е задължително по време на къям.
Относно намаза, който не се води на глас от имама между учените няма разногласие, становището е, че всеки задължително трябва да чете фатиха.
Убада Ас-Самит (р.а.) който е казал :
Няма коментари:
Публикуване на коментар