Позволено ли е леенето на куршум в Исляма!
Куршум се лее срещу уплах, безсъние, слабост - все неща, които научната медицина свързва точно със стрес и произтичащите от него тревожност и депресия.
И за които препоръчва какво ли не - психотерапия, антидепресанти, транквиланти.
Когато научните методи не помагат, на помощ идва леенето на куршум.”
Всичко това е проява на ширк и категорично се забранява от Исляма, и е обявено от Шерията като харам.
Много хора смятат, че носенето на различни предмети, амулети и т.н. ще ги избавят от всяко зло и лошотия.
Обаче това само може да им прибави повече вреда.
Шейх Абдурахман ас-Саади рахимеху Аллах е казал:
“Носенето на пръстен, шнур, връзка, амулет или нещо подобно с цел да се предпази от беда или чрез това да се предотврати случването на беда, се смята за ширк сдружаване по отношение на господството на Всевишният Аллах, Който е Единствения Творец и Управител, тъй като по този начин на Него Му се приписват съучастие в сътворяването и управлението на делата.
Едновременно това се явява и ширк в поклонението, защото тук вече има поклонение към друго, освен към Всевишният Аллах.
Упование към такъв обект на поклонение в сърцето и надеждата, че това може да донесе полза, е ширк”.
/Виж повече в “Каулю ас-Садид” 89./
Куршум се лее срещу уплах, безсъние, слабост - все неща, които научната медицина свързва точно със стрес и произтичащите от него тревожност и депресия.
И за които препоръчва какво ли не - психотерапия, антидепресанти, транквиланти.
Когато научните методи не помагат, на помощ идва леенето на куршум.”
Всичко това е проява на ширк и категорично се забранява от Исляма, и е обявено от Шерията като харам.
Много хора смятат, че носенето на различни предмети, амулети и т.н. ще ги избавят от всяко зло и лошотия.
Обаче това само може да им прибави повече вреда.
Шейх Абдурахман ас-Саади рахимеху Аллах е казал:
“Носенето на пръстен, шнур, връзка, амулет или нещо подобно с цел да се предпази от беда или чрез това да се предотврати случването на беда, се смята за ширк сдружаване по отношение на господството на Всевишният Аллах, Който е Единствения Творец и Управител, тъй като по този начин на Него Му се приписват съучастие в сътворяването и управлението на делата.
Едновременно това се явява и ширк в поклонението, защото тук вече има поклонение към друго, освен към Всевишният Аллах.
Упование към такъв обект на поклонение в сърцето и надеждата, че това може да донесе полза, е ширк”.
/Виж повече в “Каулю ас-Садид” 89./
Няма коментари:
Публикуване на коментар