В Свещения Коран Всевишния Аллах е повелил:
„О, вярващи, щом се призове за молитвата в петъчния ден, устремете се към споменаването на Аллах и оставете търговията!
„О, вярващи, щом се призове за молитвата в петъчния ден, устремете се към споменаването на Аллах и оставете търговията!
Това е най-доброто за вас, ако знаете“.
(Коран, 62/9)
В знамението се поставя акцент върху призива езан, петъчния ден, молитвата намаз, задължителността (фарз) за нейното изпълнение, петъчната проповед (хутбa) и да не се прави търговия по време на намаза.
Според повечето тълкуватели на Корана под „споменаването на Аллах“ се има предвид именно петъчната хутба.
Затова и хутбата е едно от условията на петъчната молитва.
Други тълкуватели смятат, че под „споменаване на Аллах“ се има предвид самата молитва намаз.
Следователно „споменаването на Аллах“, както се посочва в знамението, се отнася и за хутбата, и за молитвата намаз едновременно.
Хутбата е едно от задължителните условия за петъчната молитва.
Но ако човек закъснее и пропусне хутбата и стигне само за молитвата намаз, се счита, че петъчната му молитва е изпълнена.
(Коран, 62/9)
В знамението се поставя акцент върху призива езан, петъчния ден, молитвата намаз, задължителността (фарз) за нейното изпълнение, петъчната проповед (хутбa) и да не се прави търговия по време на намаза.
Според повечето тълкуватели на Корана под „споменаването на Аллах“ се има предвид именно петъчната хутба.
Затова и хутбата е едно от условията на петъчната молитва.
Други тълкуватели смятат, че под „споменаване на Аллах“ се има предвид самата молитва намаз.
Следователно „споменаването на Аллах“, както се посочва в знамението, се отнася и за хутбата, и за молитвата намаз едновременно.
Хутбата е едно от задължителните условия за петъчната молитва.
Но ако човек закъснее и пропусне хутбата и стигне само за молитвата намаз, се счита, че петъчната му молитва е изпълнена.
Много е важно, когато имамът чете петъчната хутба,
присъстващите да слушат наставленията му.
Ислямските учени смятат, че говоренето по време на хутбата
е забранено (харам),
а мълчанието и слушането му е задължително (фарз).
Ако има хора, които са на далечно разстояние
и не чуват хутбата на имама, е редно да мълчат и да споменават Всевишния със сърцето си.
Според други учени човек, който е далеч и не чува хутбата,
може да чете Коран.
присъстващите да слушат наставленията му.
Ислямските учени смятат, че говоренето по време на хутбата
е забранено (харам),
а мълчанието и слушането му е задължително (фарз).
Ако има хора, които са на далечно разстояние
и не чуват хутбата на имама, е редно да мълчат и да споменават Всевишния със сърцето си.
Според други учени човек, който е далеч и не чува хутбата,
може да чете Коран.
Въпреки че петъчната ви молитва се смята за дествителна ако закъснете или пропуснете хутбата!
препорачително е да не закъснявате и да не я пропускате ,защото хутбата е важна част от петъчният намаз поради хадиса предаден от
Имам Абу Дауд , че Пратеникът на Аллах (с.а.с) е казал:
"В петък ангелите застават на входовете на джамиите.
Те записват кои идват първи, а когато имамът започне своето хутбе, те затварят своите книги и влизат да слушат речта на имама."
препорачително е да не закъснявате и да не я пропускате ,защото хутбата е важна част от петъчният намаз поради хадиса предаден от
Имам Абу Дауд , че Пратеникът на Аллах (с.а.с) е казал:
"В петък ангелите застават на входовете на джамиите.
Те записват кои идват първи, а когато имамът започне своето хутбе, те затварят своите книги и влизат да слушат речта на имама."
Няма коментари:
Публикуване на коментар