Високите степени на “ Няма друг бог, освен Аллах, и Мухаммед (с.а.с) е пратеник на Аллах”
Тази основа има велики качества, споменати в Корана и Суннета.
От тях са:
1- Че е първата основа от основите на Исляма, на която се из-гражда религията.
1- Че е първата основа от основите на Исляма, на която се из-гражда религията.
Тя е основата на общността и първото нещо, с което човек влиза в Ислям, заради тази основа се сътвориха небесата и земята.
2- Че с нейното осъществяване се събира между служенето на Всевишния и Всеславен Аллах, и прилагането на шериата на Неговия пратеник Мухаммед (с.а.с.).
3- Че тази основа е причината за запазването на човека и богатството.
2- Че с нейното осъществяване се събира между служенето на Всевишния и Всеславен Аллах, и прилагането на шериата на Неговия пратеник Мухаммед (с.а.с.).
3- Че тази основа е причината за запазването на човека и богатството.
Който я произнесе с уста, тя става причина за запазване на неговата кръв и богатство.
4- Словото “ Намя друг бог, освен Аллах” е най-доброто дело, най-великото нещо за опрощаване на греховете, и най-тежкото нещо на Везната на Съдния ден.
4- Словото “ Намя друг бог, освен Аллах” е най-доброто дело, най-великото нещо за опрощаване на греховете, и най-тежкото нещо на Везната на Съдния ден.
То е причината за влизането в Дженнета и спасяването от Джехеннемския огън.
Ако се сложат седемте небеса и седемте земи, от едната страна на Везната, а “ Няма друг бог, освен Аллах” от другата страна на везната, ще натежи – Няма друг бог, освен Аллах.
Убада (р.а.) пренася от Пратеника (с.а.с), че е казал:
“ Който свидетелства, че няма друг бог, освен Аллах, и че Мухаммед е Неговия раб и пратеник, Аллах му забранява да влезе в Огъня.”
Убада (р.а.) пренася от Пратеника (с.а.с), че е казал:
“ Който свидетелства, че няма друг бог, освен Аллах, и че Мухаммед е Неговия раб и пратеник, Аллах му забранява да влезе в Огъня.”
(предаден от Муслим)
5 - благодарност, също така се използва при молене в ибадета и при искане.
5 - благодарност, също така се използва при молене в ибадета и при искане.
Тя е най-много употребявания зикир и най-лесно се извършва.
Тя е най-хубавото слово, най-здравата връзка и словото на искренността.
Заради нея се сътвориха небесата и земята и всички създания, заради нея се изпратиха пратениците и се низпослаха книгите.
Прописана е за изпълване на суннета и фарза, заради нея се вдигнаха сабите на Джихад.
Който я произнесе с уста и извършва делата си чрез нея искренно вярвайки, приема я и я обича, ще влезе в Дженнета с делата, които извършва.
Няма коментари:
Публикуване на коментар