Това са въпроси, който с основателно предизвикват вниманието и интереса на много хора, както и нападки срещу исляма и пророка Мухаммед с.а.с.
Представители на ислямския свят са правили и правят опити за оправдаващи обяснения по тези въпроси, които в повечето случаи, вместо яснота, увеличават съмненията и предизвиква още повече недоумение и объркване.
Множество въпроси, могат да получат ясен отговор, когато бъде отправен поглед към Книгата на Аллах и двата периода от ислямската история, през които са направени множество фалшификации и наложени множество измислици като религия.
Множество въпроси, могат да получат ясен отговор, когато бъде отправен поглед към Книгата на Аллах и двата периода от ислямската история, през които са направени множество фалшификации и наложени множество измислици като религия.
Тези периоди са Омаядския и Аббасидския.
Първият продължава близо един век след праведните халифи, а втория, четири века, непосредствено след първия.
Тези два периода са свързани с появата на течения в исляма – идейни и правни, както и с появата на книги с десетки хиляди предания.
Основната причина за фалшифицирането и измислиците, както при отминалите религиозни общности, така и при мюсюлманите е загърбването на Посланието на Всевишния – Неговата Книга и позоваването на предците и преданията.
Основната причина за фалшифицирането и измислиците, както при отминалите религиозни общности, така и при мюсюлманите е загърбването на Посланието на Всевишния – Неговата Книга и позоваването на предците и преданията.
Историята и фактите свидетелстват, че фалшифицирането и измислиците са плод или на политически интерес, или на фанатизъм и пристрастена любов, или пък на целенасочени действия за подмяна на истината и отклоняване от напътствието на Всевишния.
Завръщането към Посланието на Всевишния Корана и съпоставянето на религиозните предписания с него е единствения път към истината по всички въпроси, защото Корана е съхраненото слово на Създателя и водителя на хората.
И така, какво казва Корана?:
ПЛЕННИЧЕСТВО
Преди всичко е необходимо уточнение по въпроса с робството, относно което често се казва, че исляма е въвел механизми за премахване на робството – исляма е премахнал робството и не допуска робство.
Завръщането към Посланието на Всевишния Корана и съпоставянето на религиозните предписания с него е единствения път към истината по всички въпроси, защото Корана е съхраненото слово на Създателя и водителя на хората.
И така, какво казва Корана?:
ПЛЕННИЧЕСТВО
Преди всичко е необходимо уточнение по въпроса с робството, относно което често се казва, че исляма е въвел механизми за премахване на робството – исляма е премахнал робството и не допуска робство.
Всякакво друго представяне, противоречи на духът на Корана.
Когато [в битка] срещнете отричащите, съсичайте им вратовете!
Когато [в битка] срещнете отричащите, съсичайте им вратовете!
А когато ги сразите – дръжте здраво /пленените/!
След това ги освободете или по милост, или срещу откуп, когато товара на битката секне.
Така е! А ако Аллах пожелае, би им отмъстил, но изпитва едни от вас чрез други.
А на онези, които бъдат убити по пътя на Аллах, Той не ще погуби делата им.
/47: 4/
По време на война се взимат пленници, които се освобождават или безвъзмездно, или срещу откуп.
По време на война се взимат пленници, които се освобождават или безвъзмездно, или срещу откуп.
Това се прави след като битката окончателно приключи и врага няма никакви шансове за прегрупиране.
Съгласно знамението, пленниците не се убиват, нито пък се държат в лагери.
Съгласно знамението, пленниците не се убиват, нито пък се държат в лагери.
Ако след откупването и освобождаването, останат хора, които са в несъстоятелност да оцелеят, то те остават под попечителството на мюсюлманите като част от семействата.
Те също работят и вършат дейност, каквато и останалите членове.
Въпросните хора в Корана са назовани „мулкул йемин” – владените от десницата.
В следното знамение владените от десницата са споменати, като част от членовете на семействата, които в определени времена трябва да искат позволение от собствениците за влизане в домовете, тъй като могат да бъдат разсъблечени:
О, вярващи, нека онези, които са под властта на десниците ви и онези от вас, които не са достигнали зрелост, да ви искат позволение три пъти: преди молитвата в зори и когато сваляте одеждите си по пладне, и подир нощната молитва – три случая, в които може да сте разсъблечени.
В следното знамение владените от десницата са споменати, като част от членовете на семействата, които в определени времена трябва да искат позволение от собствениците за влизане в домовете, тъй като могат да бъдат разсъблечени:
О, вярващи, нека онези, които са под властта на десниците ви и онези от вас, които не са достигнали зрелост, да ви искат позволение три пъти: преди молитвата в зори и когато сваляте одеждите си по пладне, и подир нощната молитва – три случая, в които може да сте разсъблечени.
Извън това не е грях нито за вас, нито за тях да влизате едни при други.
Така Аллах ви разяснява знаменията.
Аллах е всезнаещ, всемъдър.
/24: 58/
Справедливостта и принципите заложени в Корана, които на практика били приложени от пророка Мухаммед, стоплили сърцата дори на враговете му и на тълпи хората встъпвали в исляма.
Справедливостта и принципите заложени в Корана, които на практика били приложени от пророка Мухаммед, стоплили сърцата дори на враговете му и на тълпи хората встъпвали в исляма.
Съгласно изследване на проф. Хамидуллах, при смъртта на пророка, към него се били приобщили хора от територия 4 милиона квадратни километра.
Ако хората не се вливали доброволно в исляма, този уникален успех, за по-малко от 10 години е невъзможен с каквито и да било средства по онова време.
Противно на разпространяващите се измислици и фалшификации, съгласно изследването на Хамидуллах, който по места възпроизвел всички битки на пророка, равносметката от всичките му сражения е:
230 убити мюсюлмани и 260 немюсюлмани.
Само 130 години след пророка, по време на Аббасидите, картината е коренно различна – вследствие на потъпкване светините на Всевишния в Корана, почти не се забелязва приобщаване към религията, а с времето ислямската държава се смалявала, докато настъпило разцепление и халифа не можел да защити дори себе си.
Пренебрегването на справедливостта и принципите от Корана, преследването на властта, налагането на измислици и суеверия, и изопачаването на религията във времето, са причините за изоставяне на откровението и заблудата сред мюсюлманите.
ПЛЕННИЧКИ, НАЛОЖНИЦИ /
Само 130 години след пророка, по време на Аббасидите, картината е коренно различна – вследствие на потъпкване светините на Всевишния в Корана, почти не се забелязва приобщаване към религията, а с времето ислямската държава се смалявала, докато настъпило разцепление и халифа не можел да защити дори себе си.
Пренебрегването на справедливостта и принципите от Корана, преследването на властта, налагането на измислици и суеверия, и изопачаването на религията във времето, са причините за изоставяне на откровението и заблудата сред мюсюлманите.
ПЛЕННИЧКИ, НАЛОЖНИЦИ /
ОДАЛИСКИ – ЖЕНИ ОТ ХАРЕМА/, СЛУГИНИ…
Изключително пикантни названия, които предизвиква вниманието и на мъжете, и на жените, а още повече на тези, които търсят повод да атакуват исляма.
Има ли според исляма пленнички, наложници, слугини – жени, които без да са сключили брак или против волята си, трябва да задоволяват вярващите мъже, защото така Аллах е повелил?!
Да, съгласно четирите правни школи,
Изключително пикантни названия, които предизвиква вниманието и на мъжете, и на жените, а още повече на тези, които търсят повод да атакуват исляма.
Има ли според исляма пленнички, наложници, слугини – жени, които без да са сключили брак или против волята си, трябва да задоволяват вярващите мъже, защото така Аллах е повелил?!
Да, съгласно четирите правни школи,
оформили се 2–3 век от преселението и ислямската литература, голяма част от която се базира на Аббасидската династия, съществува такова схващане. Тези жени са назовавани „джарийе” – пленнички, слугини, наложници…, а във връзка с тях са правени главозамайващи описания и потресаващи фетуи.
Когато се обърнем към Корана обаче, неговите повели категорично забранява разврата и пазят честта и достойнството на всеки индивид.
Когато се обърнем към Корана обаче, неговите повели категорично забранява разврата и пазят честта и достойнството на всеки индивид.
Тези повели дават недвусмислено постановяват,
че интимните взаимоотношения са допустими единствено и само след сключване на брак:
Днес ви бяха разрешени благата и храната на дарените с Писанието е разрешена за вас, и вашата храна е разрешена за тях, и порядъчните жени от вярващите, и порядъчните жени от дарените с Писанието преди вас, ако им дадете техните плати – порядъчно, а не с разврат, и без да си взимат скрити приятели.
Днес ви бяха разрешени благата и храната на дарените с Писанието е разрешена за вас, и вашата храна е разрешена за тях, и порядъчните жени от вярващите, и порядъчните жени от дарените с Писанието преди вас, ако им дадете техните плати – порядъчно, а не с разврат, и без да си взимат скрити приятели.
А който се отрече от вярата, делото му се проваля и в отвъдния живот е сред губещите.”
/5: 5/
Изразът „Ако им дадете техните плати – порядъчно”, се отнася за брак, защото според предписанието на Корана, брак се сключва след договаряне на задължителна плата, а от порядъчно в арабския оригинал се разбира законово.
Освен изключението за пророка, никой вярващ, не може да сключи брак без задължителната плата:
О, Пророче, разрешихме ти за съпруги онези, на които си дал задължителната плата, и владените от десницата ти сред пленничките, които Аллах ти е дарил, и дъщерите на чичовците ти, и дъщерите на лелите ти, и дъщерите на вуйчовците ти, и дъщерите на вуйните ти, които се преселиха с теб.
Изразът „Ако им дадете техните плати – порядъчно”, се отнася за брак, защото според предписанието на Корана, брак се сключва след договаряне на задължителна плата, а от порядъчно в арабския оригинал се разбира законово.
Освен изключението за пророка, никой вярващ, не може да сключи брак без задължителната плата:
О, Пророче, разрешихме ти за съпруги онези, на които си дал задължителната плата, и владените от десницата ти сред пленничките, които Аллах ти е дарил, и дъщерите на чичовците ти, и дъщерите на лелите ти, и дъщерите на вуйчовците ти, и дъщерите на вуйните ти, които се преселиха с теб.
И [без плата ти е позволена за съпруга] всяка вярваща жена, ако дари себе си на Пророка и Пророка пожелае да се ожени за нея – единствено за теб, а не за другите вярващи – знаем Ние какво им наложихме относно техните съпруги и владените от техните десници
– за да няма притеснение за теб.
Аллах е опрощаващ, милосърден.
/33: 50/
Сключването на брак е свободно волеизявление и представлява договор, който не може да произтече без съгласието на двете страни.
Владените от десниците жени в Корана са третирани като всички останали – сключва се брак с онези, които желаят такъв:
И давайте на сираците имотите им, и не разменяйте доброто с лошо, и не поглъщайте имотите им
Сключването на брак е свободно волеизявление и представлява договор, който не може да произтече без съгласието на двете страни.
Владените от десниците жени в Корана са третирани като всички останали – сключва се брак с онези, които желаят такъв:
И давайте на сираците имотите им, и не разменяйте доброто с лошо, и не поглъщайте имотите им
към вашите имоти!
Това е голямо прегрешение.
А ако ви е страх, че няма да сте справедливи към сираците, [ако се ожените за тях,] встъпвайте в брак с онези от жените, които харесвате – две и три, и четири.
А ако ви е страх, че няма да сте справедливи към сираците, [ако се ожените за тях,] встъпвайте в брак с онези от жените, които харесвате – две и три, и четири.
А ако ви е страх, че няма да сте справедливи – /сключвайте брак/ с една или с владени от десницата ви. Това е най-малкото, за да не се отклоните.
/4: 3/
Този от вас, който не може да се разпростре да встъпи в брак със свободни вярващи жени, тогава
Този от вас, който не може да се разпростре да встъпи в брак със свободни вярващи жени, тогава
/да сключи брак/
с някои от вярващите ваши момичета,
които десниците ви владеят.
Аллах най-добре знае вашата вяра.
Вие сте един от друг.
Встъпвайте в брак с тях с позволението на техните господари и им дайте задължителната плата с добро.
Да са порядъчни, а не развратници, нито такива, които си хващат скришом приятели.
Ако извършат прелюбодеяние,
след като се омъжат – за тях е половината
от наказанието, което е за свободните жени.
Това е за онзи от вас, който се страхува от грях.
А да търпите е най-доброто за вас.
Аллах е опрощаващ, милосърден.
Аллах иска да ви разясни и да ви насочи по пътищата на онези, които бяха преди вас, и да приеме покаянието ви. Аллах е всезнаещ, всемъдър.
Аллах иска да приеме покаянието ви, а онези, които следват страстите, искат съвсем да ви отклонят.
Аллах иска да ви разясни и да ви насочи по пътищата на онези, които бяха преди вас, и да приеме покаянието ви. Аллах е всезнаещ, всемъдър.
Аллах иска да приеме покаянието ви, а онези, които следват страстите, искат съвсем да ви отклонят.
/4: 25 – 27/
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Исляма забранява прелюбодейството – всякакви интимни отношения, които не са регламентирани чрез брак.
Интимните отношения извън брака представляват разврат, който води до падение за индивида и до разруха в обществото.
Всякакъв вид интимни отношения, които се прилагат извън брака под предлог „пленнички, наложници, слугини, джарийа” представляват грубо нарушение на повеленото от Аллах и са злочест път.
Никой авторитет – школа или личност, не може да определи като законно, това което Аллах Всевишния е постановил като незаконно.
/Рабите на Всемилостивия са онези/
ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Исляма забранява прелюбодейството – всякакви интимни отношения, които не са регламентирани чрез брак.
Интимните отношения извън брака представляват разврат, който води до падение за индивида и до разруха в обществото.
Всякакъв вид интимни отношения, които се прилагат извън брака под предлог „пленнички, наложници, слугини, джарийа” представляват грубо нарушение на повеленото от Аллах и са злочест път.
Никой авторитет – школа или личност, не може да определи като законно, това което Аллах Всевишния е постановил като незаконно.
/Рабите на Всемилостивия са онези/
Които не зоват друг бог заедно с Аллах, и не отнемат живот – Аллах е възбранил това, освен по право,
– и не прелюбодействат.
А който върши това, ще срещне възмездие.
/25: 68/
Този Коран напътва към непоклатимото и благовества вярващите, които вършат праведни дела,
Този Коран напътва към непоклатимото и благовества вярващите, които вършат праведни дела,
че за тях ще има голямо въздаяние…
/17: 9/
Няма коментари:
Публикуване на коментар