Затова Всевишният Аллах е казал:
А той [Мухаммед] отново го е видял, при друго спускане, т.е. Мухаммед (с.а.c), е видял Джaбраил алейхиссaлям, още веднъж, когато се е спускал към него[Това се е случило ] до лотосовото дърво на крайния предел.
Тук става дума за огромното дърво Сидра ал-Мунтaха, което расте на седмото небе.
То се нарича най-далечното, защото до него стига всичко, което излиза от земята или слиза от Всевишния Аллах.
Съществува предположение, че то е получило това название, защото се намира над земята и седмото небе и с него завършва познанията на творенията.
Съществуват и други мнения, но за всичко това най-добре известно е на Всевишният Аллах.
Пророкът Мухаммед (с.а.c), е видял Джaбраил на това пречисто място, където обитават само прекрасни и възвишени творения и където не са в състояние да се доближат нито шейтаните, нито злите духове и бесове.
До това дърво е Градината на вечното убежище, т.е. до най-отдалеченото дърво се намира Дженнета, в който са събрани всевъзможни удоволствия и прелести.
Този Дженнет се явява пределът от желанията и мечтите на всички правоверни раби. Тези слова на Всевишният Аллах означават, че Дженнета е разположен над седемте небеса.
Този лотос е обгърнат с[ невиждано] покривало.
Този лотос е обгърнат по заповед на Всевишният, и що за покривало е това, знае само Аллах- Велик е Той и Всемогъщ!
И не се отклони погледът
А той [Мухаммед] отново го е видял, при друго спускане, т.е. Мухаммед (с.а.c), е видял Джaбраил алейхиссaлям, още веднъж, когато се е спускал към него[Това се е случило ] до лотосовото дърво на крайния предел.
Тук става дума за огромното дърво Сидра ал-Мунтaха, което расте на седмото небе.
То се нарича най-далечното, защото до него стига всичко, което излиза от земята или слиза от Всевишния Аллах.
Съществува предположение, че то е получило това название, защото се намира над земята и седмото небе и с него завършва познанията на творенията.
Съществуват и други мнения, но за всичко това най-добре известно е на Всевишният Аллах.
Пророкът Мухаммед (с.а.c), е видял Джaбраил на това пречисто място, където обитават само прекрасни и възвишени творения и където не са в състояние да се доближат нито шейтаните, нито злите духове и бесове.
До това дърво е Градината на вечното убежище, т.е. до най-отдалеченото дърво се намира Дженнета, в който са събрани всевъзможни удоволствия и прелести.
Този Дженнет се явява пределът от желанията и мечтите на всички правоверни раби. Тези слова на Всевишният Аллах означават, че Дженнета е разположен над седемте небеса.
Този лотос е обгърнат с[ невиждано] покривало.
Този лотос е обгърнат по заповед на Всевишният, и що за покривало е това, знае само Аллах- Велик е Той и Всемогъщ!
И не се отклони погледът
[на Мухаммед от случващото се пред него],
и не се откъсна
[и не премина границите на позволеното].
Пророкът Мухаммед (с.а.c), не си е помръднал главата встрани и не е свалял поглед от това, което се е случвало пред него.
Той е гледал само там където му е позволявал Всевишният Аллах.
Той не е престъпил предписаното от неговият Повелител, не е допуснал пропуски, и не е посегнал към забраненото.
Всичко това свидетелства за покорността и благонравието на Пратеникът Мухаммед с.а.c))
Наистина, нравът на Пророкът Мухаммед (с.а.c), е най-прекрасният и най-съвършеният.
Със своите прекрасни качества той е превъзхождал всички най-добри хора.
Човек може да допуска грешки, може да злоупотребява, може да се отклонява от правия път наляво или надясно, но Всевишният Аллах е съобщил, че Неговият Пратеник (с.а.c), е бил избавен от всички тези недостатъци.
Той видя някои от най-големите знамения на своя Повелител.
Имат се предвид Дженнета, Джехеннема и много други знамения, които Пратеникът на Аллах Мухаммед(c.a.c.) , е видял в нощта на възнесението към небесата-Ноща -Миарадж.
Тaфсир на Ибн ас-Саади стр. 2423-2427/
Пророкът Мухаммед (с.а.c), не си е помръднал главата встрани и не е свалял поглед от това, което се е случвало пред него.
Той е гледал само там където му е позволявал Всевишният Аллах.
Той не е престъпил предписаното от неговият Повелител, не е допуснал пропуски, и не е посегнал към забраненото.
Всичко това свидетелства за покорността и благонравието на Пратеникът Мухаммед с.а.c))
Наистина, нравът на Пророкът Мухаммед (с.а.c), е най-прекрасният и най-съвършеният.
Със своите прекрасни качества той е превъзхождал всички най-добри хора.
Човек може да допуска грешки, може да злоупотребява, може да се отклонява от правия път наляво или надясно, но Всевишният Аллах е съобщил, че Неговият Пратеник (с.а.c), е бил избавен от всички тези недостатъци.
Той видя някои от най-големите знамения на своя Повелител.
Имат се предвид Дженнета, Джехеннема и много други знамения, които Пратеникът на Аллах Мухаммед(c.a.c.) , е видял в нощта на възнесението към небесата-Ноща -Миарадж.
Тaфсир на Ибн ас-Саади стр. 2423-2427/
Няма коментари:
Публикуване на коментар