Въпросът с пратеничеството и пророчество се коментира често по шаблон, защото така са ни учили, правим разделение помежду им:
а/ Пратеници - избраници на Аллах изпратени с книга, които са и пророци.
...
б/ Пророци - избраници на Аллах изпратени без книга, които следват книгата преди тях.
Когато се обърнем към Корана, той ни казва, че всъщност няма разлика между пратеник и пророк, защото Аллах Всевишния е повелил:
И когато Аллах прие обета на пророците: “Колкото и да ви дарявам от писание и мъдрост, после при вас ще дойде Пратеник, да потвърди наличното у вас. Вярвайте в него и му помагайте!”, рече: “Съгласни ли сте и приемате ли безусловния обет към Мен?” Рекоха: “Съгласни сме.” Рече: “Засвидетелствайте, и Аз ще бъда с вас от свидетелите!” /3: 81/
От знамението е видно, че Аллах Всевишния е приел обет от пророците, на които дарява писание: „И когато Аллах прие обета на пророците: “Колкото и да ви дарявам от писание и мъдрост…“
От тук следва, че писанието е дарявано на пророците, което опровергава твърдението, че на пророк се казва на човек изпратен без писание.
Ето така, Аллах Всевишния е изпратил Корана да отсъжда относно разногласията между хората и да приемат за истина не това, което те са си измислили и възприели във времето, а това, което Аллах отсъжда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар