вторник, 3 ноември 2015 г.

Най-големият измежду грабителите е онзи, който краде от намаза.


Пратеникът на Аллах (c.a.c) e  казал:
 „Най-лошият в кражбата е онзи, който краде от своя намаз."
Попитаха: „О, Пратенико на Аллах! Как може да краде от намаза си?" Той отговорил: „Не изпълнява както се полага руку и суджуд"
(Имам Ахмед)
Всеизвестни и често допускани пропуски по време на намаза са липсата на спокойствие, неправилното изпълнение на руку и суджуд, недостатъчното изправяне след руку и суджуд.
Няма джамия, където да не се наблюдава неспазване на правилното изпълнение на основите на намаз (Тадили аркан).
Правилното изпълнение на основите на намаза представлява гръбнака на намаза, без който намаза не може да има. Пренебрегването на тадили аркан анулира намаза.
Положението наистина е сериозно.
Пратеникът на Аллах (c.a.c.) e казал :
„Няма намаз онзи, който при руку и суджуд
не изправи гърба си както се полага."
 (Абу Дауд)
 Това в действителност е лошо положение, което заслужава упрек и заплаха.
Абу Абдуллах ал-Ансари предава :
 „Пратеникът (с.а.с) отслужи намаза със сподвижниците си.
След това той отседна с група от тях.
При тях влезе човек и застана за намаз.
 Той започна, да изпълнява руку и суджуд бързо така, както кокошка кълве зърно (без да се изправя).
Пратеникът (c.a.c) каза: „Виждате ли го? Онзи, който почине с това (без да се поправи) умира с друго, а не с религията на Мухаммед. Той навежда глава и веднага я вдига, както гарвана кълве леш.
Онзи, който изпълни руку и извършва суджуд така, както кокошка кълве зърно е като гладен човек, който хапва една или две фурми. Какво ще предотврати това от неговия глад?!"
(Сахих Ибн Хузaймa)
Свежда се, че Зaйд ибн Уaхaб е казал:
Хузaйфa (ра) видя човек, който не изпълнява правилно
руку и суджуд и му каза:
„Ти не отслужи намаз.
Ако бе умрял, щеше да си с друго,
а не с религията на Мухаммед (c.a.c)"
(Бухари)
След като научи това онзи, който не спазва правилното изпълнение основите на намаза, наново да отслужи намаза, който е изпълнил, а за предишните да направи тoубa пред Аллах, не е нужно наново да отслужва предишните намази.
Доказателство за това е хадиса в който Мухаммед (c.a.c) е казал на такъв който е направил такъв пропуск:
„Върни се и наново отслужи намаз, защото ти не отслужи намаз."

Няма коментари:

Публикуване на коментар